PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Interessanter Turnaroundwert: Silver Star Energy


nrj
02-12-2004, 09:12
scheinen die kurve gekriegt zu haben! Und stehen kurz davor zum Produzenten zu werden...

s. auch video und audio material auf
http://www.silverstarenergy.com/de

Silver Star Energy Inc. aussichtsreicher Turnaroundwert?


Die Aktie der Silver Star Energy Inc. (WKN A0BLP5/ISIN US8282342034) zählte vor einigen Monaten zu den meistdiskutierten Juniorexplorationsgesellschaften im internationalen Öl/Gasbusiness.

Negative Schlagzeilen in der kanadischen Presse führten zu einem kräftigen Kursrückgang Anfang des Jahres. Seitdem konnte sich das Papier aber wieder kräftig erholen. Aktuell notiert der Wert bei 0,70 Euro in Frankfurt, konnte seit Oktober knapp 80 % aufholen.

Mittlerweile spricht auch tatsächlich manches dafür, dass sich Silver Star Energy zum Turnaroundwert des nächsten Jahres entwickeln könnte, und dass der Kurs auf dem derzeitigen Niveau damit einiges an Aufwärtspotenzial hat. Denn die Projektlage der Gesellschaft ist, in Kombination mit einem tendenziell weiter steigenden Ölpreis, sehr positiv einzuschätzen. Silver Star hält Betriebsbeteiligungen an sehr interessanten Erdgasliegenschaften in Kalifornien sowie an Erdöl- und Erdgasprojekten in der kanadischen Provinz Alberta:

Der Schlüssel zum Erfolg ist für Silver Star dabei das kalifornische Projekt North Franklin: Mit diesem Besitztum möchte Silver Star in kurzer Zeit vom Explorer zum Produzenten wachsen. Den bereits erfolgten Tests nach liegt die AOF (Absolute Open Flowrate) der Quelle bei 12 Mio. Kubikfuß Gas pro Tag. Silver Star geht anhand dessen von einer Tagesproduktion von rund 5 Mio. Kubikfuß aus. Ein potenter Erdgaskäufer wäre nach Firmenangaben schon vorhanden, sodass schnell die ersten, signifikanten Umsätze fließen könnten! Und die kanadischen Projekte des Unternehmens haben wir dabei noch gar nicht berücksichtigt ...

Sichern Sie sich jetzt HIER den vollständigen Report zu diesem interessanten Nischenplayer!

www.schmider-investments.de/aktuell/ (http://www.schmider-investments.de/aktuell/ )

Disclaimer
Die Hintergrundinformationen, Markteinschätzungen und Wertpapieranalysen, die Schmider Investments auf seinen Webseiten und in seinen Börsenbriefen veröffentlicht, stellen weder ein Verkaufsangebot für die behandelten Notierungen noch eine Aufforderung zum Kauf oder Verkauf von Wertpapieren dar. Den Ausführungen liegen Quellen zugrunde, die der Herausgeber für vertrauenswürdig erachtet. Dennoch ist die Haftung für Vermögensschäden, die aus der Heranziehung der Ausführungen bzw. der Aktienbesprechungen für die eigene Anlageentscheidung möglicherweise resultieren können, kategorisch ausgeschlossen. Wir geben zu bedenken, dass Aktien grundsätzlich mit Risiko verbunden sind.

Bitte lesen Sie unseren vollständigen Disclaimer unter: www.schmider-investments.de

OMI
02-12-2004, 13:02
Servus nrj! :)
Danke für den ersten beitrag. :top:
Hier der Chart zum Wert:


http://isht.comdirect.de/charts/big.chart?hist=1y&ind0=VOLUME&&lSyms=XS1.BER&lColors=0x000000&sSym=XS1.BER&hcmask=

Obacht: sehr enger Handel!

nrj
02-12-2004, 13:22
da muss ich mich noch ein wenig schlau machen, wie das hier funktioniert :)

in Dtld. ist da recht wenig los, stimmt - ganz im Gegenteil zu den USA naja, vielleicht tut sich auch hier was, wenn die dann wirlich anfangen zu produzieren?

ist im wahresten Sinne des wortes ne "heisse" Aktie, aber könnte auch sehr sehr interessant werden imho

simplify
02-12-2004, 15:02
hier ein us-chart mit bollinger dazu.

simplify
02-12-2004, 15:08
die haben sogar eine deutsche homepage

http://www.silverstarenergy.com/de/

nrj
02-12-2004, 16:26
geben sich auch viel mühe *g*
sogar die beiden audio-files sind synchronisiert ...

nevona
06-12-2004, 13:11
Könnte ja ne interessante Geschichte werden ... Freitag in den USA mit mehr als 2 Mio. Stücken um knapp 10% rauf auf mehr als 1 USD

OMI
06-12-2004, 13:20
Servus nevona! :cool:

HIer der US_Chart:

http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

nrj
07-12-2004, 10:36
na mahlzeit ;) jetzt sind wir schon zu dritt ...

gibt nen Interview mit dem CEO unter
www.schmider-investments.de

Carsten Schmider im Gespräch mit Robert McIntosh

Das Interview
Können Sie uns einige Angaben zu Ihrer Person und Ihrer beruflichen Qualifikation machen?


Ich bin in London, Ontario, geboren und habe meinen akademischen Abschluss an der Universität von Western Ontario 1983 im Fach Geologie gemacht.
Seitdem kann ich auf mehr als 20 Jahre beruflicher Arbeit und Erfahrung im Bereich Öl/Gas und Mining verweisen. Dies umschließt sowohl geologische und geophysikalische als auch ingenieurswissenschaftliche Tätigkeiten, die sich im wesentlichen um die Bestätigung der jeweiligen Explorationswerte ausgesuchter Projekte zentrierten. Meine breiten geologischen Kenntnisse sind für Silver Star Energy von großem Vorteil. Es ist durchaus nicht unüblich, dass Geologen ihre Karrieren als Präsidenten von Aktiengesellschaften im Explorationsbusiness beenden und neben meiner technischen Expertise besitze ich auch Fähigkeiten und Qualifikationen im Sektor Kapitalmarkt und Kapitalbeschaffung für Firmen. Dies ist für Juniorgesellschaften, die sich dringend eine Liquiditätsbasis verschaffen müssen, von großer Bedeutung. Nur durch genügend Anschubkapital können aufwändige Explorationsarbeiten finanziert werden.

Beschreiben Sie uns bitte kurz die konzeptuelle Ausrichtung von Silver Star Energy.


Das Management von Silver Star hat seine ganze Erfahrung und die verschiedenen beruflichen und fachlichen Hintergründe seiner Mitglieder in die Firma eingebracht, um eine langfristige Entwicklungsstrategie im Bereich Öl/Gasexploration für das Unternehmen zu verwirklichen. Durch Schlüsselbeziehungen zu Partnergesellschaften und Kooperationsinteressenten, die allesamt erfahrene Öl/Gas Professionals sind, haben wir die erforderlichen Voraussetzungen erfüllt, die notwendig sind, um eine junge Early StageGesellschaft in finanzieller und projektbezogener Perspektive zu entwickeln . Wir konnten erfolgreich vielversprechende Liegenschaften in Kanada und den USA akquirieren und sind uns sehr sicher, in Bälde in die Phase der Kommerzialisierung treten zu können indem wir unsere Projekte in die Produktion führen.

Wie beurteilen Sie die weiteren Aussichten für den Ölpreis im nächsten Jahr?


Alle Indikatoren sagen übereinstimmend aus, dass die weltweite Nachfrage nach Energie weiterhin drastisch zunehmen wird. Besonders starke Wachstumsregionen wie China und andere asiatische Staaten benötigen immer höhere Mengen an Öl und Gas, um auf industriellem Wachstumskurs bleiben zu können. Dies wird den Ölpreis dauerhaft stabilisieren. Hinzu tritt die Tatsache, dass die strukturelle Instabilität im Nahen Osten sowie in Venezuela für Unsicherheit sorgt und die Fördermengen aus diesen wichtigen Produktionsländern deutlich reduziert werden. Dies wird auch weiterhin für tendenziell steigende Ölpreise sorgen. Außerdem sinken die internationalen Vorräte dramatisch und die vorhandenen Ressourcen gehen langsam aber stetig ihrem Ende entgegen.

Welche spezifischen Risiken gibt es im Öl/Gasexplorationsbusiness? Welche negativen Auswirkungen haben die im Februar gegen Ihr Unternehmen erhobenen Pum&Dump Vorwürfe für das operative Geschäft?


Öl/Gasexploration war immer schon ein riskantes Business. Man kann dessen Unwägbarkeiten nur minimieren, indem man sich auf Projekte konzentriert, die eine hohe Erfolgswahrscheinlichkeit aufweisen und in bereits entwickelten, gut bekannten Produktionsgebieten liegen. Ausdrücklich sei gesagt: Silver Star Energy ist keine HighRisk Gesellschaft mit Objekten, die nur einen geringe Ertragsquote bieten, sondern hat solide, aussichtsreiche Projekte im Portfolio. Natürlich ist es immer eine Möglichkeit, dass ein Bohrloch trocken bleibt, doch zu diesem Zeitpunkt rechnen wir nicht damit. Außerdem könnten andere Bohrlöcher einen Ausfall kompensieren.
Alle gegen die Gesellschaft in der Vergangenheit vorgebrachten Anschuldigungen sind von einigen wenigen interessierten Kreisen in Kanada lanciert worden und haben sich als haltlos und verleumderisch herausgestellt. Sie wurden in der Summe von einer einzigen journalistischen Quelle verbreitet, die sich auch früher schon häufig in herabwürdigenden Artikeln über das OTC BB verbreitet hat.


Welche Neuigkeiten gibt es bei Ihren kanadischen Projekten?


In Alberta fährt die Gesellschaft fort, mit der Firma TransAction Oil and Gas Ventures zusammen zu arbeiten, die soeben ein A.F.E: für ein „Fracture Stimulation Program“ im Evi Projekt ausgearbeitet und eingereicht hat. Wir nehmen die Implementierung dieses empfohlenen Programms kurz vorweg und sind davon überzeugt, daß das "Bohrloch 7-11" eine kommerziell entwicklungsfähige Ölquelle ist. Wir sind durch die Regierung von Alberta informiert worden, dass es der Gesellschaft erlaubt wurde, weitere Untersuchungen in der EVI Region vornehmen zu dürfen. Das angeforderte „Fracture Stimulation Program“ von Transaction für Loch Nr. 7-11 soll innerhalb der nächsten 45 Tage beginnen.
Bezüglich des Joarcam Projektes haben wir mit Transaction A.F.E.`s für zwei Gebiete entwickelt. Es wurden Vermessungen durchgeführt und man wartet momentan auf die Lizenzen. Es ist vorgesehen, das Bohrprogramm im Joarcam Projekt mit Loch 13-27 zu beginnen und wir gehen davon aus, wenigstens zwei Löcher bis zum Jahresende gebohrt zu haben. Mit einem Preis von 50$ pro Barrel Öl würde die Profitabilität des Joarcam Projektes sehr hoch sein. Mit über 16 Bohrgelegenheiten im Joarcam Objekt ist es wahrscheinlich, dass dieses Feld 500 Barrel Öl pro Tag produzieren könnte wenn es vollständig entwickelt sein wird.

Welche Rolle spielt das North Franklin Projekt in Ihrer Unternehmensstrategie?


Silver Star und seine Partner haben das North Franklin Projekt entwickelt und das „Archer Whitney 1“ Gasloch steht nun sehr nah vor dem Produktionsbeginn. Wenn in Kürze die Pipeline angebunden ist, wird Silver Star Energy eine positive Cashflow Situation haben und kommerzieller Gasproduzent sein. Es kann sich hierbei nur noch um Tage handeln .Wir stehen bereits in Verhandlungen mit einem Gaskäufer. Wir sind optimistisch, dass die Flussrate ähnlich hoch wie bei benachbarten Gasfeldern sein wird, dies heißt, 5.000 mcf/Tag ist ein realistisches Ziel. Im San Francisco Becken liegen die Gaspreise konstant zwischen 6-7 $ pro mcf. Im kommenden Winter rechnen wir mit steigenden Gasnotierungen.

Ab welchem Zeitpunkt ist mit Umsatz und Gewinn zu rechnen?

Wir erwarten schnellstmöglich erste Einkünfte aus unserem North Franklin Projekt und wenn die Produktion erst einmal begonnen hat, könnten wir 150.000-200.000 $ pro Monat allein durch dieses eine Bohrloch verdienen. Mit 6 weiteren potenziellen Gelegenheiten ist das North Franklin Projekt unser Herzstück.

Wie sieht die finanzielle Situation Ihrer Gesellschaft aus?

Wir haben gerade erst eine Privatplatzierung mit Cornell Capital Partners LP durchgeführt und 1.5 Millionen $ eingenommen und sind zunächst gut durchfinanziert. Mit diesem Geld und den kommenden Einnahmen aus unserer Produktion werden wir unsere weiteren Liegenschafen rasch fortentwickeln.

Welche Beziehung gibt es zwischen ihrer Gesellschaft und Fidelis Energy?


Fidelis Energy ist ein Partner von uns im North Franklin Projekt, nachdem Silver Star Energy einige Projekte an Fidelis verkauft hat. Dies ist ein übliches Verfahren von Juniorgesellschaften, um die Risiken zu minimieren und Vorteile durch Kostenreduktion zu erhalten.

Haben Sie Pläne für Fusionen und Übernahmen?


Wir sind immer an Fusionen und Übernahmen interessiert, wenn diese den Anteilseignern nutzen und ihren Interessen entsprechen. Wachsen durch Übernahmen, mit dem Ziel einer höheren Marktkapitalisierung, ist für kleine Öl und Gasgesellschaften ein gangbarer Weg, doch dieser hängt immer von den Einzelheiten ab.
.
Sind neue Projektakquisitionen geplant?

Im Augenblick verfolgen wir keine neue Projektakquisitionen. Mit North Franklin, Joarcam und Evi sind wir ausgelastet. Sollte sich eine großartige Gelegenheit bieten, werden wir aber zugreifen.

Wird es in 2005 eine weitere Kapitalerhöhung geben?


Nein, die letzte Finanzierung mit Cornell Capital reicht erst einmal aus.

Wie viele Mitarbeiter beschäftigen Sie derzeit?

Weil wir professionelle Öl/Gasexperten als Partner haben, benötigen wir nur sehr wenige bezahlte Angestellte. Wir beschäftigen in der Summe 5 Mitarbeiter.

Welche Art von Vergütung wurde für das Management vereinbart?

Das Management erhält Erfolgsbeteiligungen und besitzt Aktienpositionen im Sinne der SEC Filings 10K`s und 10 Q`s.

Wo sehen Sie Ihren Aktienkurs im Januar?


Wenn bald erster Cashflow generiert wird, kann dies den Aktienkurs im Jahr 2005 nachhaltig bewegen. Die Aktie hat das Potenzial, auf Stände zwischen 3-5 US$ im nächsten Jahr zu steigen.

Ihre Gesellschaft ist an der deutschen Börse gelistet. Welche Bedeutung hat für Sie der deutsche/europäische Kapitalmarkt?


Wir möchten mit diesem Listing einen neuen, finanzkräftigen Kapitalmarkt für Silver Star erschließen und ermöglichen auf diese Weise den europäischen Investoren, an den großartigen Perspektiven, die unsere Firma im Energiesektor hat, partizipieren zu können.
.
Wie sieht Ihre Aktienstruktur aus?


Wir haben zur Zeit 84,6 Millionen Aktien ausstehen Es gibt keine Warrants oder Optionen.

Weshalb sollte ein Investor zum momentanen Zeitpunkt in Ihre Aktie investieren?


Wenn unsere Öl- und Gasprojekte bald erfolgreich produzieren werden, wird der Aktienkurs diese erfreuliche Entwicklung zwangsläufig reflektieren. Die Notierung wird steigen. Im vergangenen Jahr haben wir hervorragende Liegenschaften erworben und der Erfolg, den wir erzielt haben, hat viele vorhergesagte Risiken ausschließen können.
Wenn die Einkünfte aus der Produktion kommen werden, können wir die nächsten Entwicklungsschritte mehr oder weniger aus eigener Kraft finanzieren. Dies wird unsere Aktie erheblich aufwerten und deshalb ist gerade jetzt, unmittelbar vor dem sich abzeichnenden Break Even Point, eine sehr günstige Gelegenheit, in unsere Gesellschaft zu investieren.

Zweistein
09-12-2004, 10:11
hört sich aus meiner sicht sehr interessant an,
werd die aktie mal auf meine watchliste setzen.
heute geht ca. 3% runter ......

Jörg Meyer
09-12-2004, 19:45
Wenn ich schon lese, welches Pusherblättchen den Wert ausgegraben hat, dann graut es mir alle Haare. :flop:

nrj
10-12-2004, 15:31
weil die dinger "heiß" sind, oder? außerdem sag doch mal genaueres, als hier ohne nähere infos loszutrompeten. infos, immer mehr infos! ;)

OMI
10-12-2004, 15:59
Servus nrj :)
nicht tragisch nehmen, Jörg mag nunmal diverse Revolverblätter nicht :D ;)
Derweil sind diese Dinger doch so schön spannend - wie Du sagst - HotStocks eben :cool:
Immer rein in dieses Forum mit diesen Dingern! :top:

nrj
13-12-2004, 10:21
:) mein herz hängt ja eh an keiner aktie - nur meine kohle manchmal *LOL* ne im ernst, egal wie toll/schlecht der börsenbrief, ausschlaggebend sollte eh immer die eigene meinung sein...

OMI
13-12-2004, 11:39
:cool: korrekt! :top:

Übrigens hat die Aktie wieder einen Sprung gemacht - bereits am Freitag im abendlichen Ami-Handel! :cool:

nrj
14-12-2004, 08:08
da spekulieren die Amis wohl ziemlich heftig darauf, dass es jetzt wirklich bald los geht mit dem Gas aus Kalifornien :D

PS gab auch noch ne pressemitteilung:

Silver Star Receives First Financing Tranche From Cornell Capital
Monday December 13, 9:00 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Dec 13, 2004 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) today announces that the Company has received the first tranche of $750,000 from Cornell Capital Partners as part of a $1.5 million bridge loan.
Under the terms of the agreement with Cornell, the debentures have a term of three years, bear interest at 5% per year, and are convertible into Silver Star common stock. Conversion occurs at a price of 120% of our trading price on the date of purchase or 80% of the average of the three lowest volume weighted average daily closing prices of the Company's common stock, as quoted by Bloomberg, LP, during the thirty trading days immediately proceeding the conversion date, whichever is lower.

The use of proceeds was announced on December 1st where Silver Star advanced funds in full to drill and complete the "13-27" oil well at the Company's Joarcam project. Silver Star anticipates the receipt of the remainder of the bridge loan within 14 days and plans to drill an additional well at Joarcam where Transaction Oil and Gas Ventures is undertaking steps to prepare the "13-22" well location.

Silver Star and Cornell have put in place a Standby Equity Facility for a further $10 million. The Standby Equity Distribution Agreement ("SEDA") allows Silver Star, at its discretion, to utilize the facility and Cornell to provide up to $10 million of funding to Silver Star over a 24-month period. When the Company requires additional capital to conduct exploration and or development on its various projects, the required funding will be made available.

Silver Star now is now able to fully fund all projects while the Company waits for the upcoming cash flow from natural gas sales at the Sacramento Basin North Franklin Project.

ABOUT CORNELL CAPITAL PARTNERS, LP

Established in January 2001, Cornell Capital Partners, LP (www.cornellcapital.com) has funded numerous companies listed on the OTCBB. Building on that solid foundation, Cornell has consummated transactions with AMEX and NASDAQ listed companies, and continues its success in international markets.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy, Inc.

Robert McIntosh-President

To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.



Contact:
Investor Information:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.



--------------------------------------------------------------------------------
Source: Silver Star Energy, Inc.

Zweistein
14-12-2004, 08:37
mist, der kurs ist schon über 0,80 €
und ich hatte schon den finger auf dem kaufknopf bei 0,65 € und
war dann doch wieder zu feige :(

nrj
14-12-2004, 08:40
Berlin gibts immer noch reichlich Angebot unter US-Kurs ...
wenn man richtig viel geld hätte, könnte man da sogar was draus machen ;)

nrj
14-12-2004, 08:57
Dienstag, den 14. Dezember 2004


ISIN: US8282342034 Kat.: CHANCE
Börsenplatz: Frankfurt / Berlin / OTC BB
Akt. Kurs: 0,80 EUR

Kursziel: 2,00 EUR

Kurspotenzial: +150%


Silver Star Energy Inc. (ISIN: US8282342034 / WKN A0BLP5)



+++ Entscheidender Durchbruch steht unmittelbar bevor +++



+++ Aussichtsreiche Erdöl- und Erdgasprojekte eröffnen enormes Potenzial! +++





Sehr geehrte Leserinnen und Leser,



die seit Monaten hohen Öl- und Gaspreise haben die Branche stark in den Fokus der Anleger gerückt. Exxon Mobil, Chevron Texaco oder BP – durch die Bank haben die Ölmultis zuletzt hervorragende Ergebnisse vorgelegt. Dennoch konnten Anleger mit diesen Branchenriesen nicht wirklich viel Geld verdienen. Deutlich sind höher sind die Chancen da bei kleinen, weniger bekannten Produzenten und Explorern, die über wesentlich größere Wachstums- und damit Kurschancen verfügen. Doch die Anzahl dieser „Juniors“ ist so immens, dass es für den interessierten Anleger immer schwieriger wird, die richtige Auswahl zu treffen. Aus diesem Grund haben wir für Sie eine Vorauswahl vorgenommen und einige, besonders interessante Unternehmen auf unsere Watchlist gesetzt, die wir unter ständiger Beobachtung halten. Ergeben sich Hinweise, dass einem dieser Unternehmen in absehbarer Zeit ein signifikanter Schritt nach vorne gelingen könnte, setzen wir es auf unsere Empfehlungsliste, damit Sie sich schon im Vorfeld positionieren können.



Und genau das ist nun bei Silver Star Energy Inc. (ISIN: US8282342034 / OTC BB: SVSE) der Fall! Der Kurs der Aktie hat in den vergangenen Wochen bereits kräftig angezogen – doch das könnte erst der Anfang gewesen sein, wenn Silver Star in den nächsten Wochen oder gar Tagen (!) der entscheidende Schritt vom Explorer zum Produzenten gelingen sollte! Und die Chancen stehen gut für dieses junge, US-amerikanische Öl- und Gasunternehmen ...

Lesen Sie nachfolgend im Detail, warum Sie sich jetzt positionieren sollten, und welche enormen Potenziale das Unternehmen schon in Kürze abrufen könnte!







++ OBB-Spezial-Report der Kat.: CHANCE vom 14. Dez. 2004 ++





Silver Star Energy Inc. (ISIN: US8282342034 / WKN A0BLP5)




Hintergrundinfo:


Das Projekt, das Silver Star schon in Kürze erste, signifikante Umsätze bescheren und das Unternehmen damit in eine neue Liga führen könnte, ist das so genannte North Franklin-Projekt. Dabei handelt es sich um ein neu entdecktes Gasfeld im äußerst produktiven Sacramento Becken in Kalifornien. Tests haben gezeigt, dass die absolute, offen Flussrate der ersten Quelle (Archer Whitney #1) bei 12 Millionen Kubikfuß Erdgas pro Tag liegt! Silver Star geht aufgrund dessen von einer Tagesförderung von rund 5 Millionen Kubikfuß aus. Und der Produktionsbeginn steht unmittelbar bevor: Lediglich die umweltbehördliche Genehmigung für ein Teilstück von rund 100 Metern der ansonsten fertig verlegten Pipeline steht noch aus. Sobald diese eintrifft – das Silver Star Management rechnet in Kürze damit – kann die Produktion anlaufen! Und ein Abnehmer für das geförderte Erdgas steht schon bereit ...



Doch das ist nicht der einzige Grund, aus dem Silver Star derzeit so interessant erscheint: Neben dem Hauptprojekt North Franklin arbeitet das Unternehmen mit seinen Partnern zurzeit mit Hochdruck an zunächst zwei seiner vier kanadischen Projekte. Läuft alles nach Plan, so das Silver Star Management, sollte das Unternehmen Anfang kommenden Jahres über vier produzierende Quellen verfügen!



Projekte mit großem Potenzial auch in Kanada


Im Vordergrund steht unter den kanadischen Liegenschaften von Silver Star ohne Zweifel das Projekt Evi, ein Öl-Prospektionsgebiet in der Provinz Alberta. Nach Schätzungen einer hinzugezogenen, externen Lagerstättentechnik- und Beratungsfirma verfügt dieses Projekt über ein kumulatives Potenzial von 3 Millionen Barrel förderbaren, leichten Rohöls. Nach Auswertung der vorhandenen, seismischen Aufnahmen erscheint die erdölhaltige Lagerstätte großflächig und erstreckt sich über die Grenze des Prospektionsgebiets hinaus, wobei die Gesamtfördermenge bei schätzungsweise 8 Millionen Barrel liegt. Eine Reihe ertragreicher Bohrlöcher auf einer analogen, unmittelbar an das Prospektionsgebiet angrenzenden Lagerstätte produzierten bisher insgesamt 6 Millionen Barrel. Die erste Bohrung hat Silver Star hier bereits erfolgreich gesetzt und in den nächsten Tagen und Wochen wird man hier ein so genanntes „Fracture Stimulation Program“ vornehmen, um so die mögliche Fördermenge noch zu erhöhen.



Unmittelbar bevor steht auch der Bohrbeginn auf dem Joarcam-Gelände des Unternehmens, das ebenfalls in der kanadischen Provinz Alberta angesiedelt ist. Brandaktuell erreichte uns hier vor einigen Tagen die Nachricht, dass Silver Star die nötigen Gelder an den Betreiber Transaction Oil and Gasventures übermittelt hat. Transaction hat daraufhin bereits einen Bohrturm angefordert, sodass es auch hier bald losgehen sollte. Die Ölquelle "13-27" soll nach Unternehmensangaben mit der neuen Quelle "16-28-47-20W4M" von Enermark vergleichbar sein, die etwa 75 Barrel am Tag liefert. Da der Standort von Silver Star in direkter Nähe liegt, rechnen Unternehmensvertreter mit hohen Erfolgschancen und einer vergleichbaren Fördermenge. Zurzeit befinden sich auf dem Joarcam-Gelände vier Bohrlöcher in unterschiedlichen Stadien der Vorbereitung. Insgesamt sieht das Management hier aber das Potenzial für 16 Bohrungen und rechnet dann bei Vollproduktion mit einer täglichen Fördermenge von rund 500 Barrel.



Ebenfalls in Alberta gelegen, ist das Prospektionsgebiet Verdigris Lake, wobei sich Silver Star hierbei auf zwei potentielle Gaszonen konzentriert. Diese potentiellen Gasvorkommen sind unter der Bezeichnung 'Bow Island Formation' und 'Sunburst Sandstone Member' bekannt. Die erdgashaltigen Lagerstätten im Projektgebiet Verdigris Lake werden auf 4,0 Mrd. Kubikfuß (bcf) förderwürdiger Reserven geschätzt, wobei 1,5 Mrd. Kubikfuß auf Bow Island und 2,5 Mrd. Kubikfuß auf Sunburst entfallen.



OBB-Fazit:

Schon seit Anfang Oktober hat der Kurs der Silver Star-Aktie deutlich zugelegt und notiert derzeit bei 0,80 Euro. Diese Steigerung ist sicherlich auf den anhaltend positiven Newsflow der letzten Monate zurückzuführen. Sollte jetzt die Produktionsaufnahme der kalifornischen Archer Whitney-Quelle wie geplant schnell erfolgen und auch die kanadischen Projekte in Kürze erfolgreich entwickelt werden, ist unserer Ansicht nach enormes Aufwärtspotenzial vorhanden.



Charttechnisch von Bedeutung war im Zuge des jüngsten Kursanstiegs, dass der 38-Tage-Durchschnitt nach oben durchbrochen wurde. Hält die 38-Tage-Linie, die nun als Unterstützung fungiert, gehen wir davon aus, dass sich die Aktie rasch der 1-Euro-Marke nähert. Langfristig halten wir Kurse im Bereich von 2,00 Euro für durchaus realistisch!

Auch wenn es sich bei Silver Star um ein hochinteressantes Unternehmen handelt, bleibt der Wert trotzdem ein sehr spekulatives High-Risk-Investment, bei dem die Risiken nicht außer Acht gelassen werden dürfen. Insbesondere, da Anfang dieses Jahres Anschuldigungen gegen das Unternehmen erhoben wurden, die zwar mittlerweile als haltlos einzuschätzen sind (schon in einer Vorverhandlung wurden die Vorwürfe abgeschmettert), dem Ansehen der Aktie jedoch Schaden zugefügt haben. Behalten Sie also Kurs und Nachrichtenlage genau im Auge und berücksichtigen Sie, neben dem Setzen einer Stopp-Loss-Marke, bei der Ordererteilung Ihre Aufträge zu limitieren.

Bei Rückfragen stehen wir Ihnen gerne unter redaktion@obb-online.de zur Verfügung!

Weitere Informationen zur heute vorgestellten Aktie erhalten Sie zudem unter www.silverstarenergy.com/de.

Ihr Team vom OBB !


(obb ist oberbayrischer börsenbrief)

OMI
14-12-2004, 09:16
Na, das sage ich doch Danke für die erneute Info! :top:

Zweistein
14-12-2004, 09:18
kann mich nur anschliessen ;)
hab noch nie von einem obb gehört :D

OMI
14-12-2004, 09:21
Gehört hab ich schon von ihm - seine Analysen sind immer wieder unter www.aktiencheck.de zu lesen - unter all den anderen Analysen.

OMI
15-12-2004, 07:37
Und in Übersee ging auch gestern Abend der Anstieg weiter - unter deutlich steigendem Volumen!

http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

nrj
15-12-2004, 09:14
:D bei dir ist USD = USA - freudscher Fehler?

na dann wollen wir mal hoffen, dass die news jetzt bald kommen!
obwohl das alles ja im moment sehr stabil aussieht ...

OMI
15-12-2004, 09:19
Oh ja - habe zudem sehr lange gebracuht, um den Fehler zu kapieren :D - bin noch nicht soo fit heute Morgen.

Der Kurs bei uns auch beeindruckend die letzten Tage!

http://isht.comdirect.de/charts/big.chart?hist=5d&ind0=VOLUME&&lSyms=XS1.BER&lColors=0x000000&sSym=XS1.BER&hcmask=

nevona
15-12-2004, 15:30
geht schon wieder los. kurs zieht weiter an.
stehen derzeit bei 0.99EUR in Berlin und Frankfurt....
knapp vor der 1-EURO Grenze!!!!
Berlin heute schon bei 92.6k!

Zweistein
16-12-2004, 08:36
oh mann und es geht weiter schon bei 1,05 €

OMI
16-12-2004, 08:54
Sapperlott - welch ein Anstieg in wenigen Tagen!
Aktuell könnte es etwas stocken, die STochastik schon sehr hoch, eine kurze Gegenreaktion durchaus denkbar.

Jörg Meyer
16-12-2004, 09:01
Donnerstag, der 16.12.04:

Aktionär-Newsletter: Silver Star Energy: Entscheidender Durchbruch steht unmittelbar bevor!

Finanzen und Börse Newsletter: FuB News: Silver Star Energy: Entscheidender Durchbruch steht unmittelbar bevor!

:rolleyes:

nrj
16-12-2004, 09:41
wenn es mal ne kleine pause gäbe! die news sollen ja Ende des Jahres / Januar erst noch kommen - die zu North Franklin

Starlight
16-12-2004, 20:56
Silver Star beginnt 2 Bohrungen in Joarcam noch 2004


Pressemitteilung des Unternehmens zur Verfügung gestellt von Investor-Info.com AG

16.12.2004 - 16:42 Uhr

Los Angeles (ots) - Die Gesellschaft Silver Star Energy, Inc. (ISIN US8282342034 / WKN A0BLP5) hat heute bekannt gegeben, dass ihre Betreibergesellschaft, Transaction Oil and Gas Ventures, ihr den Bohrbeginn an der Ölquelle "13-27" und anschließend an der Quelle "13-22" des Joarcam-Projekts in der kanadischen Provinz Alberta noch für dieses Jahr angekündigt hat.

Der erste Standort war auf der Grundlage von Informationen eines neuen Produzenten eines benachbarten Gebiets ausgewählt worden. Die Ölquelle "13-27" wird mit der neuen Quelle "16-28-47-20W4M" von Enermark vergleichbar sein, die zunächst etwa 75 Barrel am Tag lieferte. Der Standort "13-22" liegt ca. einen halben Kilometer südlich des Produzenten "4-27". Die dortigen Bohrungen werden im Einklang mit dem Gesamtprogramm erfolgen.

Das 38 Grad API-Leichtöl von Joarcam erzielt zurzeit einen Preis von mehr als 49,00 CAD pro Barrel. Bei dem Projekt handelt es sich um ein Entwicklungsobjekt mit niedrigem Risiko, da sich das Öl in geringer Tiefe befindet, die Amortisationszeit kurz ist und die Reserven im "Viking C"-Pool in der Nähe des Joarcam Viking-Pools, der größten Viking-Kohlenwasserstoffansammlung in der kanadischen Provinz Alberta, langlebig sind. Die allgemeine Entwicklungsstrategie für Joarcam sieht letztendlich bis zu 16 Förderstandorte vor.

Im Erfolgsfall wird für das voll erschlossene Ölfeld Joarcam eine Fördermenge von 500 Barrel pro Tag erwartet. Joarcam-Ölquellen weisen sehr niedrige Rückgangskurven auf. Das Terrain befindet sich rund 40 Kilometer südöstlich von Edmonton, Alberta, und der Zugang zu dem Gebiet ist über das ganze Jahr hinweg möglich.

©BörseGo


http://isht.comdirect.de/charts/big.chart?hist=6m&ind0=VOLUME&&lSyms=XS1.BER&lColors=0x000000&sSym=XS1.BER&hcmask=

nrj
17-12-2004, 08:41
was? Kam gerade ne Pressemitteilung:


PENNYSTOCK-REPORT: Special Situation Report - Silver Star Energy mit enormem Potenzial!

17.12.2004 - 08:40 Uhr

Berlin (ots) - In der aktuellen Jahresendausgabe des
PENNYSTOCK-REPORTs empfehlen die Analysten das US-amerikanische
Explorations- und Entwicklungsunternehmen Silver Star Energy (WKN
A0BLP5 / ISIN US8282342034) in einem Special Situation Report.

Es bietet sich die Chance, sich gerade noch rechtzeitig zu
positionieren, unmittelbar bevor Silver Star in den kommenden Tagen
und Wochen den für Juniorexplorer so immens wichtigen Schritt zu
signifikanter Produktion vollziehen könnte! Wie das Management
mitteilte, fehlen nur noch Meter (!) bis zur Vollendung der Pipeline
auf dem Hauptprojekt des Unternehmens und man rechnet damit, dass die
Förderung 5 Millionen Kubikfuß Gas pro Tag betragen wird. In ersten
Tests lag die absolute, offene Flussrate sogar bei 12 Millionen
Kubikfuß! Damit würde Silver Star unmittelbar von den immer noch
hohen Gaspreisen profitieren.

Seit Ende November, als wir Ihnen das Unternehmen in unserer
Rubrik "Im Blickpunkt" vorgestellt haben, hat Silver Star sich schon
beachtlich entwickelt. Wir glauben aber, dass das Ende des
Aufwärtstrends noch lange nicht erreicht ist und stufen das Papier
auf Strong Speculative Buy!

Lesen Sie den vollständigen Report über die Silver Star Energy
unter www.pennystock-report.de


Originaltext: pennystockreport Digitale Pressemappe: http://presseportal.de/story.htx?firmaid=55668 Pressemappe via RSS: feed://presseportal.de/rss/pm_55668.rss2


Pressekontakt:
Tel.: 030-31518016
redaktion@pennystockreport.de

OMI
17-12-2004, 09:13
Nee, den Report kannte ich bisher nicht ...
aber die sind ja ganz euphorisch ...

nrj
17-12-2004, 13:09
im Text selber (hab ich mir mal spaßeshalber gezogen) weisen sie zumindest am anfang und ende daraufhin, dass die aktie ja schon nen ganzes Stück :D gelaufen ist. und man deshalb schaun soll, dass man mal billig dran kommt, wenn es nen rücksetzer gibt (sinngemäß)

OMI
20-12-2004, 09:36
Jo, die sind natürlich zu erwarten - die Frage ist immer wann? :rolleyes:

Dennoch: vergleicht man diesen Wert mit anderern empfohlenen Hochspekulativen Aktien, bei denen traumhafte Renditen verkündet werden, so ist es bisher ein sehr positive Ausnahme.

OMI
20-12-2004, 22:44
Heute eine weitere Konsolidierung - die Aktie in Berlin deutlich unter 1 Euro gefallen.

nrj
21-12-2004, 08:59
da geht es in den USA ganze 1,xy % runter und in Berlin wird gleich heftig runter getaxt (und verkauft) ...

nrj
21-12-2004, 09:07
ganz ohne und immer unter parität ...

nrj
22-12-2004, 12:25
ganz gut das teil, dafür wie schnell es vorher hoch ging ... mal schaun was passiert, wenn die news endlich kommen :)

OMI
22-12-2004, 15:07
Jo, wenn man es mit anderen Werten vergleicht, die nach ähnlichen "Fürsprachen" unetrschiedlicher Blätter wieder abgestürzt sind, so halten sie sich erstaunlich gut. Und eine gewisse Konsolidierung schadet nicht.
Bin gespannt, wies hier weitergeht.

Zweistein
22-12-2004, 16:13
also heute geht es in berlin massiv abwärts
-23,23 % auf 0,76€

nrj
22-12-2004, 16:19
da hat irgendwer ganze 1.400 stücke verkauft... der muss ja sehr billig rein sein, damit sich das lohnt ... :rolleyes:

OMI
22-12-2004, 19:50
Der Kurs war aber eine heftige Eintagsfliege ... :rolleyes: wobei der Kurs bei den Amis gerade merklich nachgibt.

OMI
27-12-2004, 17:02
Bin mal gespannt, ob in den USA die 1$ halten....

nrj
29-12-2004, 13:32
immerhin :( - na, jetzt kommt es darauf an, wann die news kommen ...

OMI
29-12-2004, 22:34
Na, bei den Amis gings heute nen Satz nach oben :)

OMI
30-12-2004, 12:27
Daher auch in Berlin heute der Anstieg um mehr als 10%.

http://isht.comdirect.de/charts/big.chart?hist=5d&ind0=VOLUME&&lSyms=XS1.BER&lColors=0x000000&sSym=XS1.BER&hcmask=

nrj
03-01-2005, 12:05
pennystock report meinte mit "auf rücksetzer warten". ich schau mir das mal an, heute in den usa. wenns noch viel weiter raufgeht, ohne dass die news kommen, werd ich dann bald fürs erste wohl mal ein paar cent einstreichen ...

nrj
10-01-2005, 09:33
an den deutschen börsen was ;) - da will man wohl den us-freitag nachholen - aber immer noch leicht unter pari ...

OMI
10-01-2005, 10:00
Jo, nach dem Sprung bei den Amis war der positive Tag abzusehen!
Dennoch ist es immer schön, dies auch in tatsächlichen Zahlen zu sehen :D ;)

nrj
18-01-2005, 15:53
Silver Star Energy Inc.


Silver Star-Bohrungen an der "13-27"-Ölquelle in Joarcam

18.01.2005 - 15:28 Uhr

Los Angeles (ots) - Die Gesellschaft Silver Star Energy, Inc.
(WKN: A0BLP5 / ISIN: US8282342034) hat heute bekannt gegeben, dass
die Bohrungen an der "13-27"-Ölquelle des Joarcam-Projekts in der
kanadischen Provinz Alberta begonnen haben. Die Bohrungen an der
Quelle haben heute Morgen begonnen und schreiten voran. Das Ziel der
Quelle ist die Viking-Formation, und es soll eine Tiefe von 1.020
Metern erreicht werden. Bohrarbeiten und Fertigstellung der Quelle
werden voraussichtlich 7-10 Tage dauern.

Silver Star hatte ursprünglich geplant, bereits zu Ende des
vergangenen Jahres mit den Bohrarbeiten zu beginnen, doch aufgrund
begrenzter Bohrausrüstungen wegen der hohen Öl- und Gaspreise in
Alberta in diesem Winter, die zu einem starken Ansturm auf
Bohrausrüstungen in der gesamten Provinz führten, kam es zu einer
leichten Verzögerung.

Der erste Standort war auf der Grundlage von Informationen eines
neuen Produzenten eines benachbarten Gebiets ausgewählt worden. Die
Ölquelle "13-27" wird mit der neuen Quelle "16-28-47-20W4M" von
Enermark vergleichbar sein, die zunächst etwa 75 Barrel am Tag
lieferte.

Das 38 Grad API-Leichtöl von Joarcam erzielt zurzeit einen Preis
von mehr als 55,00 CAD (46 USD) pro Barrel. Bei dem Projekt handelt
es sich um ein Entwicklungsobjekt mit niedrigem Risiko, da sich das
Öl in geringer Tiefe befindet, die Amortisationszeit kurz ist und die
Reserven langlebig sind. Die Quelle befindet sich im "Viking C"-Pool
in der Nähe des Joarcam Viking-Pools, der größten
Viking-Kohlenwasserstoffansammlung in Alberta.

Die allgemeine Entwicklungsstrategie für Joarcam sieht
letztendlich bis zu 16 Förderstandorte vor. Im Erfolgsfall wird für
das voll erschlossene Ölfeld Joarcam eine Fördermenge von 500 Barrel
pro Tag erwartet. Joarcam-Ölquellen weisen sehr niedrige
Rückgangskurven auf. Das Terrain befindet sich rund 40 Kilometer
südöstlich von Edmonton, Alberta, und der Zugang zu dem Gebiet ist
über das ganze Jahr hinweg möglich.


Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.


Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.


In Vertretung des Vorstands
Silver Star Energy Inc.,
Robert McIntosh, Präsident

Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de


Originaltext: Silver Star Energy Inc. Digitale Pressemappe: http://presseportal.de/story.htx?firmaid=53452 Pressemappe via RSS: feed://presseportal.de/rss/pm_53452.rss2 ISIN: US8282342034


Pressekontakt:

001-888-803-7873
Silver Star Energy, Inc.

OMI
18-01-2005, 16:05
:cool:

Mal sehen, ob die Börsen darauf reagieren.

nrj
19-01-2005, 08:49
sagt zumindest der PennyStock Report:

Moin, gerade hier gefunden!! Dann kanns ja jetzt los gehen

Kurz-Update Silver Star Energy - Pipelinegenehmigung eingetroffen

Leser des Artikels: 26

Bereits in der letzten Ausgabe 2004 hatten die Analysten des PennystockReports Sie bereits auf das junge, amerikanische Öl- und Gasunternehmen Silver Star Energy [WKN: A0BLP5 / ISIN: US8282342034 ] hingewiesen. Dieses stand kurz vor dem Wechsel vom Explorer zum Produzenten! Und in der Zwischenzeit ist Silver Star diesem Ziel einen entscheidenden Schritt näher gekommen.

Genehmigung für Pipelinebau eingetroffen!

Wir haben für Sie intensiv recherchiert und die relevanten Internetseiten überwacht und können Ihnen so diese wichtige Neuigkeit schon jetzt bestätigen! Noch ist die Nachricht der breiten Öffentlichkeit nicht bekannt (!), denn bis jetzt ist sie ausschließlich auf der Seite der Umweltorganisation zu finden, die dafür verantwortlich war, dass die Genehmigung sich verzögerte!

Lesen Sie mehr im aktuellen PennystockReport. Dort finden Sie auch die entsprechenden Links für Ihre eigenen Recherchen.


Autor: PennyStock, 08:35 19.01.05

http://www.pennystock-report.de

schreibt GNawracala im wo board...

vielleicht sollte man bei den pennystock leuten mal nachhören?

OMI
19-01-2005, 11:42
Jo, steht bei denen so auf der Homepage an erster Stelle .... aber mich macht es immer hellhörig, wenn jemand sagt, er wisse es früher als andere ..... in zeiten des INternet eine seltene Ausnahme ... :rolleyes:

nrj
19-01-2005, 11:58
USA wissen es ein paar, aber es kommt immer drauf an, ob man weiss, wo man schauen muss ...

die meisten leute schauen doch nur auf pressemitteilungen, oder?

nrj
19-01-2005, 11:59
wo genau das zu finden ist ...

OMI
19-01-2005, 12:07
:top: gib doch dann Bescheid!

nrj
20-01-2005, 17:01
http://stonelakes.fws.gov/publicreview.htm

wenn man runter scrollt. tja, gewusst wo ...

bin etwas überrascht (positiv), dass die so schnell geantwortet haben :)

OMI
21-01-2005, 09:49
Danke! :)
Der Kurs hat ja gestern schon etwas Gas gegeben.

nrj
24-01-2005, 16:20
Press Release Source: Silver Star Energy, Inc.

Silver Star Makes Casing Election -- Completion of "13-27" Well Commences at Joarcam
Monday January 24, 10:30 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Jan 24, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) today announces that the Company has elected to and has run casing at the "13-27" well this weekend. Following the drilling to a depth of 1,020 metres (3,347 feet), a casing election was made due to positive oil indications on logs in the objective Viking Formation.
The completion and testing phase of the well has begun. The "13-27" well location directly offsets Enermark's "16-28-47-20W4M" well that initially produced at rates of approximately 75 barrels per day.

Currently, the 38 degree API light oil at Joarcam has been priced at over $57.00 CDN ($48.00 US) per barrel. The prospect lands are located about 25 miles southeast of Edmonton, Alberta and there is year round access to the property.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy, Inc.

Robert McIntosh-President

To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.



Contact:
Investor Information:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.



--------------------------------------------------------------------------------
Source: Silver Star Energy, Inc.

nrj
25-01-2005, 09:40
Silver Star Energy Inc.


Silver Star wählt Verrohrung aus - Abschlussarbeiten an der "13-27"-Ölquelle in Joarcam laufen

25.01.2005 - 10:02 Uhr

LOS ANGELES, Kalifornien (ots) - Silver Star Energy, Inc. (WKN:
A0BLP5 / ISIN: US8282342034) hat heute bekannt gegeben, dass das
Unternehmen am vergangenen Wochenende die Verrohrung für die
"13-27"-Ölquelle ausgewählt und installiert hat. Nach der Bohrung bis
in eine Tiefe von 1.020 Metern wurde infolge positiver, plangemäßer
Ölbefunde in der Viking-Ziel-Formation eine Verrohrung ausgewählt.

Mittlerweile haben an der Ölquelle die Abschlussarbeiten und die
Testphase begonnen. Die Ölquelle "13-27" ist mit der Quelle
"16-28-47-20W4M" von Enermark vergleichbar, die zunächst etwa 75
Barrel am Tag lieferte.

Das 38 Grad API-Leichtöl von Joarcam erzielt zurzeit einen Preis
von mehr als 57,00 CAD (48 USD) pro Barrel. Das Terrain befindet sich
rund 40 Kilometer südöstlich von Edmonton in der kanadischen Provinz
Alberta, und der Zugang zu dem Gebiet ist über das ganze Jahr hinweg
möglich.


Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.


Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.

In Vertretung des Vorstands

Silver Star Energy Inc.,
Robert McIntosh, Präsident

Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de

Originaltext: Silver Star Energy Inc. Digitale Pressemappe: http://presseportal.de/story.htx?firmaid=53452 Pressemappe via RSS: feed://presseportal.de/rss/pm_53452.rss2 ISIN: US8282342034


Pressekontakt:

Investor Information:
001-888-803-7873
Silver Star Energy, Inc.

OMI
25-01-2005, 10:11
Danke für die aktuellen Infos! :cool:

Der Kurs hält sich weiter gut - der mittelfristige Aufwärtstrend ist weiter intakt - trotz der Korrektur der letzten Wochen.

http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

Jetzt wäre es natürlich Klasse, wenn man recht schnell den Bereich um 1,50$ knacken könnte ...

nrj
26-01-2005, 10:32
mal endlich die offizielle Verlautbarung aus dem Unternehmen kommen, dass der permit da ist ...

sollte man doch eigentlich die tage mit rechnen können, oder?

na, mal schaun. denke dann wirds aber richtig abgehen - zumindest in den USA

OMI
27-01-2005, 08:22
Bei den Amis gestern Abend ein kleiner Absturz .... das dürften wir auch hier sehr schnell in den Kursen sehen.

nrj
27-01-2005, 08:31
obwohl wir hier gestern eh schon unter parität waren ...

imho sind da nen paar leute ungeduldig geworden, weil die offizielle news zur pipeline immer noch nicht da ist

nrj
31-01-2005, 13:48
nun auch offiziell :D :

Silver Star Updates North Franklin Pipeline Tie-In Permit -- Final Construction to Commence Shortly
Monday January 31, 8:30 am ET
LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Jan 31, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) today reports that the Company President has been informed by the office of the Congressional Representative from the Third District of California that he has had confirmation from the office of the Secretary of the Interior and the U.S. Fish and Wildlife that the final government permit covering the easement over the last 177' of pipeline will be posted in the Federal Register on February 2, 2005.
Upon these final requirements being completed, the Company is planning, along with its North Franklin Project partners, to immediately tie-in the "Archer-Whitney #1" well, thus bringing this lengthy delay of the permitting and construction of the pipeline to a close.
Silver Star has previously announced that a contract is in place with a natural gas purchaser. When final connection and tie-in is shortly completed, the well will be evaluated as to I.P.R.'s (Initial Production Rates). Silver Star is optimistic that gas flow rates will be similar to area analog gas fields and that 5,000 mcf/day is a realistic target. Gas prices are based on PG&E-Citygate pricing which was priced on January 28th at $6.04/mcf.
ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.
The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high-quality, low-risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.
Safe harbor for Forward-Looking Statements:
Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.
ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy.

"Robert McIntosh"
_________________________
Robert McIntosh-President
To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.

Contact:
Contact:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.

________________________________________
Source: Silver Star Energy, Inc

OMI
31-01-2005, 14:29
Nun bin ich gespannt, was die Börse draus machen wird ...

OMI
31-01-2005, 16:12
... bisher nicht gerade viel ...

nrj
01-02-2005, 10:22
mal schaun, ich warte jetzt mal die Produktionsraten ab. da hat man dann was substanzielleres in der Hand ...

Silver Star Energy Inc.


Silver Star erhält letzte Genehmigung für Anbindung der North Franklin-Pipeline
Fertigstellung beginnt in Kürze

01.02.2005 - 10:58 Uhr

Los Angeles, Kalifornien (ots) - Die Silver Star Energy, Inc.
(WKN: A0BLP5 / ISIN: US8282342034) hat heute mitgeteilt, der
President des Unternehmens sei vom Büro des Kongressabgeordneten des
dritten Distrikts von Kalifornien darüber informiert worden, dass
dieser vom Büro des Innenministeriums und des US Fish and Wildlife
Service die Bestätigung über die Veröffentlichung der letzten
staatlichen Genehmigung für die verbleibenden 54 Meter der Pipeline
am 2. Februar 2005 im Federal Register erhalten habe.

Direkt nach Erteilung dieser letzten erforderlichen Genehmigung
will das Unternehmen nun mit seinen Partnern des North
Franklin-Projekts das Bohrloch "Archer-Whitney" Nr. 1 umgehend
anschließen. Damit wird das langwierige Verfahren für die Genehmigung
und Fertigstellung der Pipeline zum Abschluss gebracht.

Silver Star hatte zuvor mitgeteilt, dass sie bereits einen Vertrag
mit einem Erdgas-Käufer unterzeichnet hat. Nach der endgültigen
Anbindung wird die Erdgasquelle im Hinblick auf die
Anfangsproduktionsraten geprüft. Silver Star ist optimistisch, dass
die Erdgasfördermengen den Fördermengen analoger Erdgasfelder
entsprechen und hält eine Fördermenge von 5.000 Mio. Kubikfuß pro Tag
für realistisch. Der Erdgaspreis beruht auf den Preisen von
PG&E-Citygate, die zum 28. Januar bei 6,04 USD pro Mio. Kubikfuß
lagen.

Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.

Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.

In Vertretung des Vorstands

Silver Star Energy Inc.,
Robert McIntosh, Präsident

Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de

Originaltext: Silver Star Energy Inc. Digitale Pressemappe: http://presseportal.de/story.htx?firmaid=53452 Pressemappe via RSS: feed://presseportal.de/rss/pm_53452.rss2 ISIN: US8282342034



Pressekontakt:
001-888-803-7873
Silver Star Energy, Inc.

nrj
03-02-2005, 09:06
Pipeline Tie-In Permit on Federal Register
Wednesday February 2, 4:25 pm ET
LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Feb 2, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) today announces that the easement Permit required prior to tie-in of the North Franklin Gas Field was posted to the Federal Register this morning and can be viewed at:

http://policy.fws.gov/library/05-1810.html

The Federal Register states that any public comments on the permit are to be received by March 3rd, 2005. The Company has been in regular contact with the Congressman's office of the 3rd district of California and with the Fish and Wildlife service office in Sacramento since late December, and hopes to be able to tie-in the pipeline as soon as possible. The previous comment period at the local level was accomplished and ended December 26th, 2004.
Silver Star Energy is pleased that the permit is posted in the Federal Register and available to the public. The Company anticipates the imminent tie-in of the Archer-Whitney #1 well and looks forward to commercial production of the newly discovered gas reserves.
ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.
The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.
Safe Harbor for Forward-Looking Statements:
Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.
ON BEHALF OF THE BOARD
Silver Star Energy.
" Robert McIntosh"
______________________
Robert McIntosh-President
To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.

Contact:
Contact:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.

OMI
18-02-2005, 10:05
Die letzten Tage verliefen sehr enttäuschend - die Aktie hat den kurzfristigen Aufwärtstrend nach unten gebrochen und hängt wieder an der Marke von 1 $.

nrj
01-03-2005, 15:39
gestern in Amiland und heute hier:

Anfängliche Förderung am Joarcam-Erdölbohrloch " 13-27" wird 75 Barrel pro Tag überschreiten

01.03.2005 - 11:42 Uhr

LOS ANGELES (ots) - Die Silver Star Energy, Inc. (WKN: A0BLP5
/ ISIN: US8282342034) hat heute bekannt gegeben, dass die ersten
Tests am Bohrloch " 13-27" ergeben haben, dass die Förderleistung noch
über den ursprünglichen Schätzungen von 75 Barrel pro Tag liegen
wird. Das Bohrloch " 13-27" wird nun an Pumpen angeschlossen, um die
Ausgangsförderleistung der Erdölquelle zu ermitteln.

Da der Bohrlochstandort " 13-27" auf direkte Weise ein anderes
Bohrloch ausgleicht, das ursprünglich eine Förderleistung von etwa 75
Barrel pro Tag aufwies, haben Silver Star und der Betreiber einen
Vergleich zwischen den Daten der beiden Bohrlöcher angestellt und
ermittelt, dass das 5,2-Meter-Intervall am Bohrloch " 13-27" einen
reineren Sand aufweist und daher produktiver sein könnte, als das
versetzte Bohrloch " 16-28" .

Eine von Dritten durchgeführte Analyse des Bohrberichts besagt,
dass die " Erölquelle mit einer anfänglichen Leistung von über 75
Barrel pro Tag fördern wird." Es wird sofort eine Hebepumpe geliefert
und am Bohrloch installiert. Silver Star geht davon aus, dass es sich
beim Start der kommerziellen Ölförderung am Bohrloch " 13-27" nur noch
um einige Tage handeln kann. Bei den fast auf Rekordstand
befindlichen Preisen für Rohöl hat Silver Star prognostiziert, dass
die Erölquelle zu Einnahmen in Höhe von 112.000 US$ pro Monat oder
1,3 Mio. US$ pro Jahr führen und bereits nach 6 Monaten schwarze
Zahlen schreiben wird. Die großen Reserven im Viking ermöglichen, die
Bohrlöcher 20 Jahre lang kommerziell zu nutzen.

Derzeit beträgt der Preis für das 38-Grad API-Leichtöl in Joarcam
über 51,00 US$ je Barrel (64,00 CDN). Die erdölreichen Gebiete
befinden sich etwa 25 Meilen südöstlich von Edmonton, Alberta. Dieses
Gebiet ist ganzjährig zugänglich.

Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.

Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.

In Vertretung des Vorstands

Silver Star Energy Inc.,
Robert McIntosh, Präsident

Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de


Originaltext: Silver Star Energy Inc. Digitale Pressemappe: http://presseportal.de/story.htx?firmaid=53452 Pressemappe via RSS: feed://presseportal.de/rss/pm_53452.rss2 ISIN: US8282342034



Pressekontakt:
001-888-803-7873
Silver Star Energy, Inc.

OMI
02-03-2005, 07:43
Danke für die info! :top:

Bei 0,75 hats wieder gedreht - sonst hätten wir wohl die 0,50 wieder gesehen.

nrj
03-03-2005, 09:13
immer gerne OMI :)
zur Pipeline NF ne info, die ich bei w:o gefunden hab:

"wenn ihr euch die entsprechende PM anseht (02.02.) steht da was von einer " 30 day comment period" . d.h. Infos sollten bald kommen ..."

nrj
07-03-2005, 14:33
d.h. was? jetzt noch 2 wochen für die pipeline und dann die genauen zahlen? obwohl, die müssen ja erstmal fließen lassen, damit sie nen durchschnitt nehmen können... Kennt sich da jemand genauer aus?

Press Release Source: Silver Star Energy, Inc.


Silver Star Receives Final North Franklin Gas Pipeline Permit -- Tie-In Construction Can Now Commence
Monday March 7, 9:00 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Mar 7, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) is pleased to report that the operator of the North Franklin Project has informed the Company that the final government permit allowing for the completion of construction of the North Franklin gas pipeline has been received from the U.S. Fish and Wildlife Service. The permit covers the easement over the final 177' of the gas pipeline.
ADVERTISEMENT


The Company has also been informed that the final construction of the short tie-in of the pipeline will now commence with a crew to implement the underground boring operation now being organized for the job. Silver Star anticipates the tie-in to be completed shortly, following which gas production will occur from the "Archer-Whitney #1" well. The progress of the tie-in will be updated as events unfold.

Silver Star has previously announced that a contract is in place with a natural gas purchaser. When final connection and tie-in is completed, the well will be evaluated as to I.P.R.s (Initial Production Rates). Silver Star is optimistic that gas flow rates will be similar to area analog gas fields and that 5,000 mcf/day is a realistic target.

The March 4th gas price based on PG&E-Citygate pricing is $6.47/mcf.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy, Inc.

"Robert McIntosh"
Robert McIntosh-President
To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com



Contact:
Contact:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.



--------------------------------------------------------------------------------
Source: Silver Star Energy, Inc.

nrj
08-03-2005, 09:15
Silver Star erhält endgültige Erlaubnis für North Franklin Erdgas-Pipeline – Start der Anbindung an Förderanlage

07.03.2005 - 16:54 Uhr, Silver Star Energy Inc. [Pressemappe]
Los Angeles (ots) - Silver Star Energy, Inc. (ISIN: US8282342034 /
WKN: A0BLP5) wurde vom Betreiber des North Franklin-Projektes darüber
informiert, dass das Unternehmen vom U.S. Fish and Wildlife Service
die endgültige Regierungserlaubnis für die Fertigstellung des Baus
der North Franklin Erdgas-Pipeline erhalten hat. Die Erlaubnis
betrifft die Strecke der letzten rund 160 m der Pipeline.

Das Unternehmen wurde außerdem über den Start der Anbindung der
Pipeline informiert; derzeit wird eine Crew zusammengestellt, welche
die unterirdischen Bohrungen für dieses Projekt durchführen wird.
Silver Star erwartet, dass die Anbindung in Kürze abgeschlossen sein
wird und die Förderung von Erdgas aus der Quelle Archer-Whitney 1
beginnen kann. Der aktuelle Fortschritt der Pipeline-Anbindung wird
in weiteren Meldungen bekannt gegeben.

Silver Star hatte zuvor bekannt gegeben, dass es einen Vertrag mit
einem Erdgaskäufer abgeschlossen hat. Nach der endgültigen Anbindung
und Beginn der Förderung wird die Quelle hinsichtlich ihrer I.P.R.s
(Initial Production Rates) eingestuft. Silver Star ist optimistisch,
dass die Fördermenge gleich ist wie auf benachbarten Erdgasfeldern
und dass eine Fördermenge von 5.000 Millionen Kubikfuß (mcf)/Tag eine
realistische Zielgröße darstellt.

Der auf der Preisgebung von PG&E-Citygate beruhende Erdgaspreis
vom 4.März beträgt 6,47 USD/mcf.

Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.


Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.

In Vertretung des Vorstands

Silver Star Energy Inc.,
Robert McIntosh, Präsident

Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de

OMI
08-03-2005, 11:51
Ich denke, man sollte dennoch abwarten, bis die Marke von 1$ wieder geknackt ist ... :rolleyes:

nrj
08-03-2005, 13:09
dass die aktie das schnell wieder packt :)

übrigens: bei der Übersetzung der Pressemitteilung ist wohl was schief gelaufen 5.000 mcf sind 5 Mio. Kubikfuß, nicht 5.000 Mio. ... :rolleyes:

MCF = Thousand Cubic Feet wenn man mal schnell bei acronym finder nachschlägt ...

nrj
09-03-2005, 08:34
PennyStock Report von heute:

Silver Star Energy

Special Situation Alert: Durchbruch endgültig gelungen!

Wir hatten schon Ende des vergangenen Jahres berichtet: Das junge, amerikanischen Öl- und Gasunternehmen Silver Star Energy (WKN A0BLP5) stand damals kurz vor dem allen entscheidenden Schritt vom Explorer zum Produzenten – und dieser Durchbruch steht nun unmittelbar bevor! Ganze 160 Meter Pipeline fehlten Silver Star, um die erste Quelle des Hauptprojekts North Franklin in Produktion zu bringen.

Grund für die anschließende Verzögerung waren umwelt-technische Bedenken in Bezug auf eben dieses letzte, mininale Teilstück der Pipeline. Doch jetzt meldete das Unternehmen brandaktuell Er-folg: Die behördlich vorge-schriebene Einspruchsfrist von 30 Tagen ist abgelaufen – und Silver Star hat jetzt bereits die Crew zusammengestellt, um North Franklin innerhalb der nächsten Tage zur Produktion anzubinden und damit zur „Cash-Cow“ des Unternehmens zu machen.

Denn das Potenzial dieses kalifornischen Erdgaspro-jekts ist enorm! 5 Millionen Kubikfuß Gas täglich (!) soll die Produktion allein aus der ersten Quelle nach Schätzung des Silver Star-Managements betragen! Bei einem Preis von rund 6,5 US-Dollar pro Tausend Kubikfuß, wie er zurzeit für die hier geförderte Gassorte gezahlt wird, käme Silver Stars Anteil (die Company hält eine Be-triebsbeteiligung von 41 Pro-zent an North Franklin) nach Abzug der Förderkosten unge-fähr auf 10.000 US-Dollar pro Tag bzw. knapp 300.000 US-Dollar im Monat!!

Ein Quantensprung für die Kalifornier also, der doch erst der Anfang einer möglicher-weise noch spektakuläreren Entwicklung ist! Denn: Silver Star will mit den zu erwar-
tenden Erlösen der so ge-nannten Archer Whitney #1-Quelle bis zu sechs weitere Bohrlöcher auf dem North Franklin-Gelände errichten. Und das Management geht davon aus, dass diese in einer ähnlichen Größenordnung pro-duzieren werden wie Archer Whitney #1! Genaue Zahlen bezüglich der Produktionsraten wird die Unternehmensführung nach Vollendung der Pipeline (nach früheren Aussagen eine Sache von nur Tagen) und einer ungefähr 30 Tage währenden Produktionsphase mitteilen. Ein üblicher Vorgang, da erst ein regelmäßiger Betrieb erfolgt sein muss, um einen ver-lässlichen Durchschnittswert zu ermitteln.

Zweites Standbein Kanada

Doch Silver Star ist kein „Ein-Projekt-Unternehmen“. Allein in Kalifornien hat man sich Beteili-gungen an fünf weiteren Projek-ten gesichert, die in absehbarer Zeit ebenfalls in Angriff ge-nommen werden sollen... Wesentlich weiter als mit diesen kalifornischen Projekten ist das auch in Deutschland börsen-notierte Unternehmen allerdings in einem ganz anderen Gebiet. Das zweite, ebenfalls sehr aussichtsreiche Standbein des Unternehmens sind gleich mehrere Erdölliegenschaften in der kanadischen Provinz Alberta, die für ihren Roh-stoffreichtum bekannt ist.

Am weitesten fortgeschritten ist Silver Star dabei mit dem so genannten Joarcam-Projekt. Hier produziert ein kleine Quelle bereits (35 – 40 Barrel pro Tag) – und das Unternehmen steht kurz davor, das nächste Bohr-loch zur Produktion zu bringen! Die Quelle „13-27“ wird nach letzten Tests und Proben voraussichtlich mindestens 75 Barrel Öl pro Tag liefern, ähnlich wie eine ganz in der Nähe befindliche Quelle von Ener-mark. Jüngste Tests weisen sogar darauf hin, dass die tatsächliche Produktion klar über den anvisierten 75 Barrel liegen wird.

Aufgrund der immer noch hohen Ölpreise rechnet das Silver Star Management damit, dass „13-27“ zu Einnahmen von 112.000 US-Dollar pro Monat oder 1,3 Millionen US-Dollar pro Jahr führen wird. Und nach nur sechs Monaten die Kosten der Fertigstellung wieder ein-gespielt hat. Vielleicht sind dies noch keine sehr beeindrucken-
den Zahlen, doch nach Angaben des Unternehmens können und sollen auf dem Gelände noch 12 weitere Bohrlöcher gesetzt werden, was nach bisherigen Berechnungen zu einer Tagesproduktion von insge-samt 500 Barrel führen
sollte! Eine nicht zu ver-achtende Größenordnung. Der erste Schritt ist hier auch schon getan, wie das Unternehmen erst vergangenen Monat mit-teilte. Denn die Vorbereitungen für den nächsten Standort „5-22“ sind bereits angelaufen.

Und neben dem Joarcam-Projekt wird Silver Star sich in Zukunft zudem den anderen kanadischen Liegenschaften Evi, Verdigris und Buffalo Lake widmen. Experten haben hier ein Gesamtförderungspotenzial von knapp 4 Millionen Barrel Öl und 4 Milliarden Kubikfuß Gas errechnet!

Fazit: Alles in allem scheint Silver Star vor einer glänzenden Zukunft zu stehen. Allein das North Franklin-Projekt sollte die Com-pany bereits auf ein ganz neues Niveau heben – von allen anderen Aktivitäten einmal noch abgesehen. Anfang des Jahres, als die jetzt beschriebene Entwicklung langsam absehbar wurde, hat sich die Aktie zwischenzeitlich bis auf ein Hoch von knapp 1,40 US-Dollar vorgearbeitet. Mittlerweile hat der Kurs wieder schön konsoli-diert und bietet so unserer Ansicht nach dem spekulativen Anleger jetzt eine günstige Einstiegsgelegenheit bzw. die Möglichkeit, bestehende Positio-nen aufzustocken.

Wir gehen davon aus, dass die anstehende Bekanntgabe der Produktions-zahlen am North Franklin-Projekt und die zu erwartenden Neuigkeiten vom Joarcam-Gelände dem Kurs neuen Schwung verleihen und die Aktie kurzfristig wieder auf das Hoch bei 1,40 US-Dollar führen sollten. Mittelfristig halten wir deutlich höhere Notierungen für durchaus realistisch. Dennoch bleibt die Silver Star Aktie ein spekulatives Invest-ment. Wir raten interessierten Anlegern bei Käufen unbedingt zu limitieren und ein (allerdings nicht zu enges) Stop-Loss zu setzen. Wir werden Sie natürlich über die weitere Unternehmens-entwicklung zeitnah auf dem Laufenden halten, empfehlen aber, dem interessierten Anle-ger, den Newsflow aus dem Unternehmen auch selbst genau im Blick zu behalten.

OMI
09-03-2005, 12:48
Wenigstens weisen sie noch darauf hin, wenn auch ganz am Ende:
Dennoch bleibt die Silver Star Aktie ein spekulatives Investment


Aber es klingt dennoch spannend .... ich werde den Wert weiter auf der watchlist haben



http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

nrj
10-03-2005, 08:48
in Reichweite! schluss bei 0,99 und mehr als 1 Mio. gehandelt ...

OMI
10-03-2005, 09:01
Ohja, satter Sprung gestern - und wenn die 1 geknackt werden, könnte es schnell weitergehen ... - zumindest bis zur nächsten Hürde bei 1,25.

nrj
11-03-2005, 08:18
so zeronnen. ich schau mir das mal an, was da jetzt passiert in den nächsten tagen... spannend genug ist es ja :)

nrj
15-03-2005, 08:12
Pipeline Tie-In Begins at North Franklin
Monday March 14, 9:00 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Mar 14, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) is pleased to report that the operator of the North Franklin Project has informed the Company that the tie-in operations of the "Archer-Whitney #1" well have commenced. The crew is onsite and has begun the tie-in of the well.

The operation involves the boring of approximately 20 feet underground and connecting the last 177-foot section of the pipeline to the gas well. The operations are estimated to take several days following which the well will be put online and gas production can commence.

Silver Star has previously announced that a contract is in place with a natural gas purchaser. When final connection and tie-in is completed, the well will be evaluated as to I.P.R.s (Initial Production Rates). Silver Star is optimistic that gas flow rates will be similar to area analog gas fields and that 5,000 mcf/day is a realistic target.

The March 11th gas price based on PG&E-Citygate pricing is $6.46/mcf.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy, Inc.

"Robert McIntosh"
Robert McIntosh-President
To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com



Contact:
Contact:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.



--------------------------------------------------------------------------------
Source: Silver Star Energy, Inc.

OMI
15-03-2005, 08:14
MOrgen nrj! :sonne:

Dazu den Chart nochmal:
http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

nrj
18-03-2005, 16:12
Press Release Source: Silver Star Energy, Inc.


North Franklin Pipeline Tie-In Finished -- Gas Production From "Archer-Whitney #1" Well Can Now Begin
Friday March 18, 9:00 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Mar 18, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) is pleased to report that the pipeline at the North Franklin Project has been finished. The "Archer-Whitney #1" gas well has now been tied-in and will be put online.
ADVERTISEMENT



A gas sales contract is in place with a natural gas purchaser. Once official production begins, the gas well will be evaluated as to I.P.R.s (Initial Production Rates). Flow rates will now be established by the performance of the well and response of the reservoir. The Company has always expected excellent deliverability from the well and is optimistic that ultimately, gas flow rates will be similar to area analog gas fields and that 5,000 mcf/day is a realistic flow rate target.

Robert McIntosh, President of Silver Star stated, "The completion of the pipeline at North Franklin is a milestone for the Company. After undergoing lengthy delays, the 'Archer-Whitney #1' well can now be put online at a time when energy prices are soaring due to increased demand. Now, Silver Star can focus on the development of the gas field in the upcoming months by drilling more wells and increasing cash flow to the company."

Today's gas price based on PG&E-Citygate pricing is $7.09 mcf.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy.

"Robert McIntosh"
Robert McIntosh-President
To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.



Contact:
Contact:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.



--------------------------------------------------------------------------------
Source: Silver Star Energy, Inc.=http://finance.yahoo.com/q/bc?s=SVSE.OB&t=1d

nrj
19-03-2005, 16:59
:D :eek: mehr als 11 % rauf!! :)

nrj
21-03-2005, 11:31
Hier die Meldung vom Freitag noch auf deutsch:

Silver Star Energy: Anbindung der North Franklin-Gaspipeline abgeschlossen,
Quelle " Archer-Whitney #1" vor Förderbeginn

21.03.2005 - 11:20 Uhr



Los Angeles (ots) - Silver Star Energy, Inc. (ISIN: US8282342034 /
WKN A0BLP5) gibt bekannt, dass die Pipeline des North
Franklin-Projekts fertiggestellt ist. Damit ist die Gasquelle
" Archer-Whitney #1" angebunden, sodass der Förderbetrieb beginnen
kann.

Ein Vertrag mit einem Erdgas-Käufer besteht bereits. Nach dem
offiziellen Förderbeginn werden umgehend die anfänglichen Förderraten
der Gasquelle ermittelt. Zur Berechnung der Fördermengen werden nun
die Leistung der Gasquelle sowie die Auswirkung auf das Gasreservoir
herangezogen. Silver Star rechnet seit Beginn des Projekts mit
ausgezeichneten Förderergebnissen und ist optimistisch, dass die
Erdgasfördermengen das Volumen analoger Erdgasfelder erreichen
werden. So hält das Unternehmen ein Fördervolumen von 5 Mio.
Kubikfuß pro Tag für realistisch.

Dazu erläuterte Silver Star-President Robert McIntosh: " Die
Fertigstellung der North Franklin-Pipeline ist ein Meilenstein für
unser Unternehmen. Nach langwierigen Verzögerungen kann nun endlich
der Förderbetrieb der Quelle " Archer-Whitney #1" beginnen, und das zu
einer Zeit, da die Energiepreise aufgrund der wachsenden Nachfrage
immer neue Höchststände erreichen. Nunmehr kann sich Silver Star in
den kommenden Monaten auf den weiteren Ausbau des Gasfelds
konzentrieren, weitere Quellen erschließen und somit den Cashflow des
Unternehmens steigern."

Der aktuelle Gaspreis liegt laut PG&E-Citygate bei 7,09 USD/Mio.
Kubikfuß.

Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.

Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.

In Vertretung des Vorstands

Silver Star Energy Inc.,
Robert McIntosh, Präsident

Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de


Originaltext:
Silver Star Energy Inc.

Digitale Pressemappe:
http://presseportal.de/story.htx?firmaid=53452

Pressemappe via RSS:
feed://presseportal.de/rss/pm_53452.rss2

ISIN:
US8282342034

Pressekontakt:
001-888-803-7873
Silver Star Energy, Inc.

nrj
22-03-2005, 09:12
Silver Star: Spekulativ kaufen


Performaxx Research: Signifikante Umsätze erwartet - Öl- und Gasprojekte unmittelbar vor Produktionsaufnahme


Sehr geehrte Leserinnen und Leser,

anbei erhalten Sie die neueste Research-Studie von Performaxx Research zu Silver Star (WKN A0BLP5).

Fazit
Silver Star Energy ist ein Entwicklungs und Explorationsunternehmen, das sich auf die Entwicklung und Ausbeutung aussichtsreicher, geologisch nachgewiesener Erdöl und Erdgasvorkommen konzentriert. Die Größe der vermuteten Reserven steht nicht im Vordergrund, vielmehr soll durch ein schnelles Erreichen der Produktionsphase der Cashflow gesteigert werden, um zusätzliche Projekte akquirieren und entwickeln zu können. Bei der Suche nach geeigneten Projekten für das Portfolio achtet das Management zur besseren Risikostreuung auf eine ausgewogenen Mischung aus Erdgas und Erdölvorkommen. Dabei kann sich Silver Star auf eine solide finanzielle Basis stützen.

Silver Star steht bei zwei Vorkommen kurz vor dem nachhaltigen Eintritt in die Ausbeutungsphase und wird dadurch nennenswerte Umsätze von rund 5 Mio. USDollar pro Jahr erwirtschaften. Damit verfügt das Unternehmen über Cashflow für die Finanzierung weiterer Projekte. Die wirtschaftlichen Rahmenbedingungen zeigen sich zudem äußerst positiv. Trotz der bekanntermaßen erheblichen Risiken eines kleinen Rohstoffunternehmens lautet unser Anlageurteil in Anbetracht des großen Kurspotenzials „Spekulativ kaufen“.

Highlights
+ Produktionsaufnahme steht kurz bevor
+ Signifikante Umsätze erwartet
+ Volle Projekt-Pipeline
+ Ausgezeichnete wirtschaftliche Rahmenbedingungen
+ Klare Wachstumsstrategie
- Noch keine nennenswerte Förderung

Lesen Sie HIER die vollständige Studie zu Silver Star.

http://www.performaxx.de/pdfstudien/silverstar.pdf






Haftungsausschluss
Die Informationen und Daten in diesem Dokument stammen aus Quellen, die die Performaxx Research GmbH (iim folgenden Performaxx) für zuverlässig hält. Bezüglich der Korrektheit und Vollständigkeit der Informationen und Daten übernimmt Performaxx jedoch keine Gewähr. Das besprochene Unternehmen ist für die Richtigkeit und Vollständigkeit der übergebenen Unterlagen und erteilten Auskünfte selbst verantwortlich. Alle Meinungsaussagen spiegeln die aktuelle Einschätzung der Autoren wider. Diese Einschätzung kann sich ohne vorherige Ankündigung ändern. Weder die Autoren noch Performaxx haften für Verluste oder Schäden irgendwelcher Art, die im Zusammenhang mit dem Inhalt dieser Studie stehen. Performaxx und/oder ihre unmittelbaren oder mittelbaren Tochter oder Beteiligungsunternehmen, Aktionäre, Führungskräfte und/oder ihre festen oder freien Mitarbeiter können eine Long oder Shortposition in dem beschriebenen Wertpapier und/oder Optionen, Futures und andere Derivate, die auf diesem Wertpapier basieren oder andere Investments, die sich auf in diesem Bericht veröffentlichte Ergebnisse beziehen, halten oder künftig erwerben. Dieses Werk ist einschließlich aller seiner Teile urheberrechtlich geschützt. Jede Verwertung außerhalb der engen Grenzen des Urheberrechtsgesetzes ist ohne Zustimmung von Performaxx unzulässig und strafbar. Das gilt insbesondere für Vervielfältigungen, Übersetzungen, Mikroverfilmungen und die Einspeicherung sowie Verarbeitung in elektronischen Systemen. Die in diesem Dokument publizierten Angaben begründen weder eine Aufforderung noch ein Angebot oder eine Empfehlung zum Erwerb oder Verkauf von Anlageinstrumenten oder zum Tätigen sonstiger Transaktionen. Ferner bilden weder diese Veröffentlichung noch die in ihr enthaltenen Informationen die Grundlage für einen Vertrag oder eine Verpflichtung irgendeiner Art. Jedes Investment in Aktien, Anleihen oder Optionen ist mit Risiken behaftet. Lassen Sie sich bei Ihren Anlageentscheidungen von einer qualifizierten Fachperson beraten. Alle ausländischen Kapitalmarktregelungen, die die Erstellung, den Inhalt und Vertrieb von Research betreffen, sind anzuwenden und müssen vom Lieferanten wie vom Empfänger in jeder Hinsicht beachtet werden. Mit der Entgegennahme dieses Dokuments erklären Sie sich einverstanden, dass die vorhergehenden Regelungen für Sie bindend sind.

OMI
24-03-2005, 15:14
Und langsam kämpft sich der Kurs wieder an die 1-er Marke ran!

nrj
05-04-2005, 08:14
Initial Production Averages 49 Barrels per Day
MONDAY, APRIL 04, 2005 9:03 AM
- Market Wire


LOS ANGELES, CA, Apr 04, 2005 (MARKET WIRE via COMTEX) -- Silver Star Energy, Inc. (SVSE) today announces the March production for the 13-27 well at Joarcam, Alberta. The well commenced commercial oil production on March 1, 2005, and the Company has received production results for the first 29 days. Total oil produced and shipped for sale was 1414 barrels with an average daily production rate of 49 barrels per day.

The swab test analysis of the well during the completion phase indicated that the production rate should exceed the original estimate of 75 barrels per day. The I.P.R.s (Initial Production rates) are being evaluated and production has, over many days in the month, exceeded a rate of 60 barrels per day. The Company and operator are analyzing the results and will determine whether a larger down-hole pump may be required to increase the flow rates of the well. Total fluid measured during the testing period indicates the well should perform better. However, during this current period of Government imposed road bans, equipment to perform this operation cannot be moved to the well site until spring breakup is complete.

The 13-27 well is the first of a multi-well program drilled at Joarcam by Silver Star. The 2005 development program calls for the drilling of a minimum of 10 wells to develop the field. The Company has previously announced that the 5-22 well is ready to drill as soon as conditions allow following spring breakup in Alberta. When fully developed, the 10 wells should give a daily production rate at Joarcam of 500 barrels per day.

Robert McIntosh, President, states, " The first full month production at Joarcam is what we believe to be the start of a lengthy and profitable operation." On March 31st, statements were made by influential investment bank Goldman Sachs in a research report. The analyst predicted that oil prices could touch $105 a barrel in the next few years and that the world energy market is in the early stages of a " super-spike" period that could see 1970s-style price surges. This forecast was quoted as " conservative" from Goldman Sachs and staggered the oil markets. Mr. McIntosh further stated, " As Joarcam is developed, the oil reserves will become a core asset to the Company's future cash flow."

Using current " West Edmonton Light" pricing for Joarcam light crude oil, Silver Star has now projected that the well has generated $80,600 in revenue or $967,000 per year and will payout its entire cost in 7 months. The long-life reserves in the Viking allow wells to be in commercial production for 20 years. Currently, the 38-degree API light oil at Joarcam has been priced at over $57.00 per barrel ($67.00 CDN). The prospect lands are located about 25 miles southeast of Edmonton, Alberta and there is year-round access to the property.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high-quality, low-risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD


Silver Star Energy, Inc.
Robert McIntosh-President


To find out more about Silver Star Energy, Inc. (SVSE) , visit our website at www.silverstarenergy.com.


Investor Information:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.


SOURCE: Silver Star Energy, Inc.


Copyright 2005 Market Wire, All rights reserved.

OMI
05-04-2005, 08:45
Servus nrj! :)

Nach dem kurzen Zwischnspurt Richtung 1 Euro die letzt Zeit wieder der Rückfall an die 75. Die Marke sollte nun halten, sonst drohen weitere Kursverluste in Richtung 0,50. :rolleyes:

nrj
05-04-2005, 09:03
wohl recht :( - aber mal schaun, jetzt ist ja fast alles draußen fürs erste. stehen nur noch die genauen zahlen zu north franklin aus. mal schaun ...

hier die PM noch mal auf deutsch:

Silver Star Energy Inc.



Förderung von insgesamt 1414 Barrel Öl an der Joarcam-Quelle 13-27 im März –

Anfangsproduktionsraten bei 49 Barrel pro Tag



05.04.2005 - 09:50 Uhr



Los Angeles (ots) - Silver Star Energy, Inc. (ISIN: US8282342034 /
WKN A0BLP5) gab heute die Fördermenge an der Joarcam-Quelle 13-27 in
der kanadischen Provinz Alberta im März bekannt. Die kommerzielle
Ölförderung an der Quelle begann am 1. März 2005, und die
Gesellschaft konnte die Produktionsergebnisse für die ersten 29 Tage
vorlegen. Bei einer durchschnittlichen Tagesförderung von 49 Barrel
wurden insgesamt 1414 Barrel Öl gefördert und zum Verkauf geliefert.

Laut Swabtest-Analyse, die in der Abschlussphase an der Quelle
durchgeführt wurde, dürfte die Förderrate die ursprünglich geschätzte
Menge von 75 Barrel pro Tag überschreiten. Die
Anfangsproduktionsraten werden derzeit bewertet, und die Förderung
belief sich an zahlreichen Tage des Monats auf über 60 Barrel pro
Tag. Die Gesellschaft und der Betreiber analysieren zurzeit die
Ergebnisse und werden entscheiden, ob eine leistungsfähigere
Tiefenpumpe zur Steigerung der Fördermengen der Quelle erforderlich
ist. Nach der in der Testphase gemessenen Gesamtflüssigkeitsmenge
müsste die Quelle eine größere Fördermenge liefern. Die Ausrüstung
für diese Installation kann jedoch erst zur Quelle transportiert
werden, wenn der von der Regierung verhängte so genannte Spring
Break-up wieder aufgehoben ist.

Die Quelle 13-27 ist die erste eines Bohrprogramms mit zahlreichen
Bohrlöchern, das Silver Star in Joarcam durchführt. Im Bohrprogramm
für 2005 sind mindestens zehn Bohrlöcher zur Erschließung des Ölfelds
geplant. Die Gesellschaft hatte bereits bekannt gegeben, dass die
Bohrarbeiten an der Quelle 5-22 beginnen können, sobald es die
Wetterbedingungen nach dem Spring Break-up in Alberta zulassen. Nach
der vollständigen Erschließung dürften die zehn Quellen in Joarcam
eine Förderrate von 500 Barrel pro Tag aufweisen.

Robert McIntosh, President der Gesellschaft, erklärt: "Der erste
Monat, in dem durchgängig gefördert wird, ist unserer Ansicht nach
der Beginn einer langjährigen und einträglichen Förderung in
Joarcam." Am 31. März veröffentlichte die einflussreiche
Investmentbank Goldman Sachs in einem Research-Bericht ihre
Erklärungen. Nach Aussage von Analysten könnte der Ölpreis in den
kommenden Jahren auf 105 USD/Barrel steigen. Des Weiteren gehen sie
davon aus, dass der weltweite Energiemarkt am Anfang eines massiven
Preisaufschwungs steht, der mit den drastischen Preiserhöhungen der
70er Jahre vergleichbar sein dürfte. Diese Prognose wurde von Goldman
Sachs als "konservativ" bezeichnet und erschütterte die Ölmärkte.
McIntosh erläuterte weiter: "Da Joarcam erschlossen ist, werden die
Erdölvorkommen entscheidend für den Cashflow der Gesellschaft in der
Zukunft sein."

Unter Verwendung der "West Edmonton Light"-Preise für leichtes
Rohöl aus Joarcam hat die Quelle nach Angaben von Silver Star
Einnahmen in Höhe von 80.600 USD bzw. 967.000 USD/Jahr erwirtschaftet
und wird ihre gesamten Kosten in 7 Monaten abgezahlt haben. Aufgrund
der langlebigen Reserven im Viking-Pool kann an den Quellen 20 Jahre
lang kommerziell gefördert werden. Das 38 Grad API-Leichtöl von
Joarcam erzielt zurzeit einen Preis von mehr als 57,00 USD/Barrel
(67,00 CAD). Das Terrain befindet sich rund 40 Kilometer südöstlich
von Edmonton in der kanadischen Provinz Alberta, und der Zugang zu
dem Gebiet ist über das ganze Jahr hinweg möglich.


Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.


Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.

In Vertretung des Vorstands

Silver Star Energy Inc., Robert McIntosh, Präsident


Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de

Originaltext:
Silver Star Energy Inc.

Digitale Pressemappe:
http://presseportal.de/story.htx?firmaid=53452

Pressemappe via RSS:
feed://presseportal.de/rss/pm_53452.rss2

ISIN:
US8282342034






Pressekontakt:
001-888-803-7873
Silver Star Energy, Inc.

nrj
06-04-2005, 09:55
Silver Star Energy: Es ist vollbracht!

Produktion in Kalifornien und Kanada angelaufen

Nun hat Silver Star Energy den Schritt vom Explorer endgültig und gleichzeitig nachhaltig vollzogen! Das junge, kalifornische Öl- und Gasunternehmen (WKN A0BLP5) meldet brandaktuell die Produktionszahlen des ersten von geplanten 16 (!) Bohrlöchern auf dem kanadischen Erdölprojekt Joarcam. Allein in der ersten Testphase hat die neue Quelle bereits 1.414 Barrel Öl gefördert!

Doch damit nicht genug: Wir hatten Mitte März berichtet, dass Silver nur noch wenige Tage fehlten, um sein Hauptprojekt, das kalifornische Gasfeld North Franklin in Produktion zu bringen. Kaum zehn Tage später war es soweit: Silver Star meldete den Abschluss der Pipelinearbeiten und kurz darauf sprudelte auch direkt der Cashflow! Gut 300.000 US-Dollar wird allein diese erste Gasquelle dem Unternehmen im Monat einbringen - konservativ gerechnet!

Lesen Sie in unserem Update jetzt den detaillierten Bericht zu den neuesten Entwicklungen und welche Konsequenzen diese für die Aktie haben könnten!


http://www.pennystock-report.de/psr/downloads/PennystockReport0510.pdf

OMI
06-04-2005, 09:59
Ja, die sind wieder Feuer und Flamme:

Erstes Kurszile demnach 1 $ - nach deren Überwindung 1,5 - 2 $.

nrj
06-04-2005, 11:15
das unternehmen noch ...
bin mal gespannt, was jetzt noch kommen soll. auf jedenfall bietet silver immer gute möglichkeiten für nen paar schnelle trades ...

OMI
06-04-2005, 11:53
Wichtig aus meiner Sicht wie gesagt, dass die 0,75 halten, dann kann es sehr schnell wieder Richtung 1 Euro gehen.

http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

nrj
14-04-2005, 14:39
Kursziel 1,50 USD (12-Month), na da bin ich ja gespannt, wo das mit den 75 US cent ja leider nicht geklappt hat ...

SISM Research

http://www.investrend.com/articles/frame.asp?sUrl=/link_redirect.asp?Url=%68%74%74%70%3A%2F%2F%77%77% 77%2E%69%6E%76%65%73%74%72%65%6E%64%2E%63%6F%6D%2F %41%64%6D%69%6E%2F%54%6F%70%69%63%73%2F%41%72%74%6 9%63%6C%65%73%2F%52%65%73%6F%75%72%63%65%73%2F%39% 32%35%5F%31%31%31%33%34%34%33%31%32%31%2E%70%64%66

OMI
14-04-2005, 14:46
Ohja, das sieht nicht gut aus - und sofort geht der Kurs weiter deutlich zurück. Nächster Halt nun bei rund 0,55. :rolleyes:

nrj
15-04-2005, 10:10
auf 0,70 USD wieder. d.h. 11%
fragt sich ob das nun ne eintagsfliege war. zum traden ist das ding auf jedenfall gut, bei den schwankungen :D

OMI
15-04-2005, 11:17
:D JO, wenn man die passenden Zeitpunkte erwischt auf jeden Fall. Man kann wirklich nicht behaupten, dass die Aktie langweilig sei :top: :cool:

OMI
19-04-2005, 09:24
Es "hängt" weiter knapp unter 0,75.

nrj
25-04-2005, 14:57
Production Increases Now to Begin at "Archer-Whitney #1" -- Gas Flow to Be Increased to 2.5-3.0 Mmcf per Day Up From First Month's Start-Up Rate of 1.4 Mmcf per Day
Monday April 25, 9:00 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Apr 25, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) is very pleased to report on natural gas production at the "Archer-Whitney #1" well from the first 29 days of full production, which began on March 23rd, 2005. At these initial rates, the average daily gross earnings for the well amounted to roughly $11,000.00 per day, or $330,000 in total for all partners. The initial rates averaged 1.4 Mmcf per day. This is the first of six wells planned to be drilled into this reservoir on the leases.
The well has now settled and matured to the point that the operator intends to open the choke in the coming weeks to accommodate the high tubing and casing pressures. Silver Star now anticipates that the well should reach 2.5 Mmcf to 3.0 Mmcf in the first week of May, after the operator analyzes the pressures, again before allowing any increase. This would equate to a doubling of gas and revenue to $660,000 per month. This would generate $7.3 million per year revenue at these rates. The Company and partners, over time, have targeted 4-5 Mmcf per day production, and the step up of production is a very positive development. 5.0 Mmcf per day would equate to approximately $12.0 million per year in revenue from the well.

The operator of the project has choked down and metered the flow and would be increasing the gas flow in small increments. The operator's advice to the Company is to be prudently cautious in these early production days and not to be overzealous in rapidly increasing the flow rates. The operator has now indicated that the behind-pipe pressure has been stabilizing, and Silver Star can now report that the plan is to safely open up the flow incrementally at stepped rates. The operator and Company have been cautious with this initial period as the well was put online, working in a slow and methodical fashion to ensure that the reservoir is developed properly. The well will continue to be opened up until the stabilization of bottom-hole pressure.

In addition, the well was shut in during the lengthy delay in tie-in, and the Company and operator wish to ensure that every measure is taken to ensure the integrity of the reservoir so as to protect the Company's asset which is of vital importance to the development of significant cash flow to Silver Star. Pressures have been monitored both at the well and across the length of pipeline to sale point. The overall volume flow of a gas field can be a lengthy process that must be undertaken with caution to avoid damaging the reservoir or well to prevent gas reservoir "coning" and drawing condensate into the sands by the outgoing gas.

The April 22 PG&E-Citygate gas was priced at $6.81 per mcf.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high-quality, low-risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy

"Robert McIntosh"
Robert McIntosh-President
To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.



Contact:
Contact:
Silver Star Energy, Inc.
1-888-803-SVSE (7873)



--------------------------------------------------------------------------------

nrj
28-04-2005, 09:19
Silver Star Acquires Two More Sections of Joarcam Lands
Wednesday April 27, 9:00 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Apr 27, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) today is pleased to announce that the Company has increased and doubled its land holdings in the "core" Joarcam Project area. Silver Star has now acquired an additional two sections that are on trend to producing Viking sands, south of the current lease holdings. The two newly acquired full sections, if fully developed, would enable Silver Star the ability of drilling up to 32 additional wells.
The acquisition is from a private Alberta company. The purchase price for the two sections priced at $250,000 for the 70% working interest will be subject to the issuance of the equivalent value in Company common shares for the asset purchase.

The two sections are on trend to the Company's existing production holdings and represent an extension of the Viking sand that is currently in production from the 13-27 well since March 1, 2005. The Company has announced production results for the first 29 days, which was 1,414 barrels with an average daily production rate of 49 barrels per day. April production will be announced when the full month's production figures are received from the operator.

The long-life reserves in the Viking allow wells to be in commercial production for 20 years. Currently, the 38-degree API light oil at Joarcam is priced at $54.97 per barrel ($67.95 CDN). The prospect lands are located about 25 miles southeast of Edmonton, Alberta and there is year-round access to the property.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development

nrj
13-05-2005, 11:07
gab nochmal news (s.u.) - Kurs hat die 0,7 USD jetzt hoffentlich nachhaltig hinter sich gelassen! zurzeit 0,80 USD


Silver Star Erdölproduktion aus Quelle "13-27" in Joarcam beläuft sich im April auf 1.300 Barrel - Kohlenwasserstoffbohrungen in Quelle "13-22" starten heute

10.05.2005 - 13:33 Uhr

LOS ANGELES (ots) - Silver Star Energy, Inc. (ISIN: US8282342034 /
WKN: A0BLP5) veröffentlichte heute die Fördermengen für April 2005
aus Quelle "13-27" in Joarcam, Alberta. Die Produktion in den 30
Tagen im April belief sich insgesamt auf 1.300 geförderte und zum
Verkauf versandte Barrel; die tägliche Fördermenge lag
durchschnittlich bei 43 Barrel.

Das Unternehmen erhält für sein Öl den Preis für "West Edmonton
Light" leichtes Rohöl. Die etwas geringere tägliche Rate begründet
sich durch 3 Tage, in denen der Wasseranteil etwas höher war, was die
Produktion beeinflusste. Mit einer Fluktuation der Produktionsraten
ist so lange zu rechnen, wie die Quelle ihren endgültigen
Förderzustand erreicht.

Darüber hinaus verzögerte sich der Beginn der
Kohlenwasserstoffbohrungen der Quelle "13-22" wetterbedingt um zwei
Tage, startet jedoch heute. Das Unternehmen will insgesamt bis auf
1.020 Meter vorstoßen und die Quelle in 7 bis 10 Tagen fertig
stellen. Derzeit liegt der Preis für 38-Grad-API leichtes Rohöl aus
Joarcam bei über $62,00 CDN ($51,00 US) pro Barrel. Das Projekt gilt
als Entwicklungsobjekt mit niedrigem Risiko, da sich das Öl in
geringer Tiefe befindet, die Amortisationszeit kurz ist und die
Reserven im "Viking C"-Pool in der Nähe des Joarcam Viking-Pools, der
größten Viking-Kohlenwasserstoffansammlung in der kanadischen Provinz
Alberta, langlebig sind.

Die Quelle "13-22" ist der zweite von Silver Star geförderte
Produzent im Rahmen der allgemeinen Entwicklungsstrategie im
Joarcam-Gebiet. Insgesamt sollen 2005 10 Erdölquellen erschlossen
werden. Im Erfolgsfall wird für das voll erschlossene Ölfeld Joarcam
eine Fördermenge von 500 Barrel pro Tag erwartet. Joarcam- Ölquellen
weisen sehr niedrige Rückgangskurven auf. Das Terrain befindet sich
rund 40 Kilometer südöstlich von Edmonton, Alberta, und der Zugang zu
dem Gebiet ist über das ganze Jahr hinweg möglich.

Über Silver Star Energy, Inc.

Das Unternehmen konzentriert sich auf die Exploration und
umfassende Entwicklung von Erdöl- und Erdgasvorkommen im Westen
Nordamerikas. Die Unternehmensführung konzentriert sich auf ein
Akquisitionsprogramm, das auf Projekte von hoher Qualität und
niedrigem Risiko abzielt und sich dabei auf strategische Allianzen
und Partnerschaften stützt.

Risikohinweis:

Ausgenommen historische Fakten, stellen die hier präsentierten
Informationen so genannte Forward Looking Statements oder
vorausschauende Aussagen dar (entsprechend der Definition dieses
Begriffs im Private Securities Litigation Reform Act von 1995).
Solche vorausschauenden Aussagen beinhalten bekannte und unbekannte
Risiken, Unsicherheiten und andere Faktoren, die dazu führen könnten,
dass die tatsächlichen Ergebnisse, Entwicklungen oder Erfolge, die
durch solche vorausschauenden Aussagen ausgedrückt oder impliziert
werden, grundlegend von jedweden zukünftigen Ergebnissen,
Entwicklungen oder Erfolgen abweichen. Solche Faktoren beinhalten
allgemeine wirtschaftliche und Geschäftsgegebenheiten, die Fähigkeit
bestimmte Projekte zu akquirieren und zu entwickeln, die Fähigkeit,
die Geschäftstätigkeit zu finanzieren sowie Veränderungen in
Verbraucher- und Geschäftsgewohnheiten sowie andere Faktoren, über
die Silver Star Energy Inc. nur geringe oder keine Kontrolle hat.

In Vertretung des Vorstands:
Silver Star Energy Inc., Robert McIntosh, Präsident

Um mehr über Silver Star Energy zu erfahren, besuchen Sie bitte
unsere Website unter www.silverstarenergy.com oder
www.silverstarenergy.com/de


Originaltext: Silver Star Energy Inc. Digitale Pressemappe: http://presseportal.de/story.htx?firmaid=53452 Pressemappe via RSS: feed://presseportal.de/rss/pm_53452.rss2


Pressekontakt:

001-888-803-7873
Silver Star Energy, Inc.

OMI
13-05-2005, 11:55
Ja, das sieht doch nach einer sehr vernünftigen Bodenbildung aus! :cool:

http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

nrj
26-05-2005, 14:17
Silver Star Enters Into Amalgamation Discussions With Fidelis
:eek:

Wednesday May 25, 4:27 pm ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--May 25, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) today announces that the Company has begun discussions with Fidelis Energy, Inc. regarding the possible future amalgamation of the two companies.
Silver Star and Fidelis currently have common working interests in various oil and gas projects and the amalgamation of these interests would provide a larger and stronger entity for future growth. Oil and gas sector growth occurs by either merger or "growth by the drill bit" and Silver Star is positioning itself to consider both these options.

The proposed amalgamation would combine all assets of both oil and gas companies into one entity, which would then have in the portfolio a combined working interest in 5 projects, these being North Franklin, Joarcam, Comanche Point, Evi and Verdigris Lake. The recent management changes of Fidelis have brought new strength of both corporate and oil and gas expertise and Silver Star has been approached by Fidelis with this proposal.

The amalgamation of the aforementioned assets and individual company working interests would be based on "fair market opinion" provided by third party arms length reservoir engineering. The companies have now commissioned these reports on the various projects as a valuation of assets as a precursor to formal negotiations regarding the possible new structure of the amalgamated companies.

Silver Star anticipates that discussions and negotiations will be ongoing over the next several months and will endeavor to provide regular updates on this corporate development as well as current operations.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy, Inc.

Robert McIntosh-President

To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.



Contact:
Investor Information:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.



--------------------------------------------------------------------------------
Source: Silver Star Energy, Inc.

OMI
26-05-2005, 20:00
Sapperlott - bis 0,50 ging der Kurs im Tief, dann aber wieder große Erholung?

nrj
27-05-2005, 07:56
und was für ein Volumen ...

ps immerhin wieder ein wenig hoch ...

OMI
27-05-2005, 08:54
Der Boden hat vorläufig gehalten, auch wenn wir intraday schon deutlich drunter lagen und beim Tief von September/Oktober letzten Jahres anklopften.

OMI
03-06-2005, 12:24
Unverändert die Aktie um 50 Cent.

nrj
22-06-2005, 08:26
gestern mal wieder nen fettes plus von mehr als 10 % ohne news...

na, immer noch erst 60 uscent - mal schaun wies weitergeht ...

nrj
30-06-2005, 14:55
Silver Star Updates Operations at Joarcam and North Franklin
Thursday June 30, 9:00 am ET


LOS ANGELES, CA--(MARKET WIRE)--Jun 30, 2005 -- Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News) today updates progress from ongoing oil and gas operations and drilling at Joarcam and North Franklin.
At Joarcam, the Company has received sales from Nexen for the 30 day production period at the "13-27" well totaling 1,311 barrels at a rate of 44 barrels per day. The well has now cumulatively produced 5,400 barrels in 4 months.

The "13-22" well began commercial production on June 25th after a slight delay waiting for electricity to be installed at the site due to wet conditions on the lease. The site and tank facilities at the "13-22" well location are complete and the Company has begun trucking oil for sale to Nexen. The initial production rates are now being established as the well is slowly stabilizing. The oil cut is increasing over time and yesterday's daily production of 22 barrels per day is anticipated to increase. The offsetting "4-27" well has been producing at 35 barrels per day since January 2004 and underwent similar oil cut stabilization. Silver Star has previously announced that the operator and reservoir engineering projection was for the well to produce between 35-50 barrels per day from the completion data and logs. The Company expects to meet this production target over time as the well stabilizes.

Additional oil production revenue from the "13-22" well for June will be booked in Q2 financials along with revenue from the "13-27" well and "Archer-Whitney" at North Franklin, California. Currently, the 38 degree API light oil at Joarcam has been priced at over $73.00 CDN ($58.00 US) per barrel.

The Company is rapidly developing its "core" Joarcam Project with two successful oil producers in the "13-27" and "13-22" wells. The next well to be drilled is the "12-27" location where an A.F.E. is now being generated. Combined daily production now approximates 66 barrels per day. Silver Star has a 70% working interest and a 56% net revenue interest. The operator of the project, Transaction Oil and Gas Ventures, is currently incurring a total production cost including trucking of $8.00 per barrel. This cost will decrease over time and will be lower as more wells come on line and as the Company considers tieing into large tank battery or pipeline for the project.

The Company also wishes to update the progress of the "Archer-Wildlands #1" well at North Franklin. The well is now at 2,400 feet and is on schedule to meet the total depth of 8,000 feet next week.

ABOUT SILVER STAR ENERGY, INC.

The Company is committed to the exploration and extensive development of oil and natural gas reserves throughout western North America. Company management is focused on an acquisition program targeting high quality, low risk prospects provided via key strategic alliance partnerships.

Safe harbor for Forward-Looking Statements:

Except for statements of historical fact, the information presented herein constitutes forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual results, performance or achievements of the company to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include general economic and business conditions, the ability to acquire and develop specific projects, the ability to fund operations and changes in consumer and business consumption habits and other factors over which Silver Star Energy, Inc. has little or no control.

ON BEHALF OF THE BOARD

Silver Star Energy, Inc.

Robert McIntosh-President

To find out more about Silver Star Energy, Inc. (OTC BB:SVSE.OB - News), visit our website at www.silverstarenergy.com.



Contact:
Investor Information:
1-888-803-SVSE (7873)
Silver Star Energy, Inc.



--------------------------------------------------------------------------------
Source: Silver Star Energy, Inc.

OMI
12-07-2005, 08:36
Nein, sie kommt nicht so recht vom Fleck - wieder an der 50 Cent angelangt sehen die Indikatoren nicht so toll aus, das könnte auch nach unten durchgehen :rolleyes:

OMI
19-07-2005, 07:37
Und hepp - gestern ein schöner Sprung nach oben .... lag wohl an meiner Aufnahme ins Board-Börsenspiel am Freitag Abend :D :D

OMI
13-10-2005, 10:03
Auch dieser Zockerwert taucht immer weiter ab - und wird wohl erst wiederentdeckt werden, wenn sich die Richtung ändert ...

nrj
13-10-2005, 10:33
die meldungen klingen ja eigentlich gut ...

OMI
02-11-2005, 10:38
Na, vielleicht nun der Boden gefunden?
Der Kurs mit nem kurzen Satz nach oben, MACD hat gedreht ...

OMI
29-06-2006, 10:46
:rolleyes:

http://bigcharts.marketwatch.com/charts/big.chart?symb=US8282342034&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=4&lf3=16&type=2&size=2&state=8&sid=1633278&style=380&time=8&freq=1&comp=NO%5FSYMBOL%5FCHOSEN&nosettings=1&rand=6044&mocktick=1

OMI
20-04-2007, 12:49
tot? :rolleyes:

OMI
21-06-2007, 08:01
Es tun sich gewaltige Abgründe auf!!!
Sehr sehr interessant!

https://www.traderboersenboard.de/forum/showthread.php?postid=296690#post296690